پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 13721

با هماهنگی بسیج سازمان انتقال خون طی هفته بسیج بیش از سه هزار بسیجی در استان تهران خون اهدا كردند.

حسین سالم، فرمانده بسیج سازمان انتقال خون با اعلام این مطلب افزود: این اهدای چشمگیر در پی طرح اهدای خون بسیجیان صورت گرفته است.

وی توضیح داد: معمولا در مناسبتهای مختلف ادارات و دستگاههای دولتی و غیردولتی برای مشاركت در كارهای عام المنفعه از تیم‌های سیار خون‌گیری سازمان انتقال خون دعوت می‌كردند تا در روزهای خاص در محل مورد نظرشان حضور پیدا كنند، اما به دلیل ناهماهنگی این دستگاه‌ها پس از اعزام خون كمی اهدا می‌شد و ما به دلیل محدودیت در تیم‌های سیار و كم بودن خون اهدایی برای اعزام تیم‌های سیار با مشكل مواجه می‌شدیم زیرا در هر اعزام تیم سیار دست‌كم باید 70 تا 80 واحد خون دریافت شود تا سطح خون دریافتی در آن روز از سطح معمول پایین‌تر نیاید، اگر این میزان اهداكننده وجود نداشته باشد، سطح خونگیری در آن روز كاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: به منظور ساماندهی اهدای خون در مناسبت‌های ویژه طرحی به عنوان اهدای خون بسیجیان با مشارکت دانشگاه بقیه‌الله(عج) و بسیج استان تهران و پایگاه انتقال خون استان تهران با موفقیت انجام شد که با اجرای فاز اول آن بیش از 3 هزار بسیجی طی هفته بسیج خون اهدا کردند.

وی همچنین اعلام کرد: توافق‌هایی میان مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران و فرماندهی کل سپاه به عمل آمده است که این طرح به صورت منسجم در میان نیروهای بسیج کل کشور اجرایی شود.

فرمانده بسیج سازمان انتقال خون پیش‌بینی کرد: طرح اهدای خون بسیجیان، آمار اهداکنندگان مستمر را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

حسین سالم همچنین از طرح پدافند غیر عامل در سازمان انتقال خون خبر داد و افزود: برنامه پدافند غیر عامل یعنی استفاده از دفاع غیر نظامی در برابر تهدیدات احتمالی دشمن و بحرانها.

فرمانده بسیج سازمان انتقال خون ادامه داد: در این زمینه بسیج سازمان انتقال خون با همكاری دبیرخانه پدافند غیرعامل سازمان در حال برنامه ریزی و سازمان دهی است تا بتواند با كمك نیروهای بسیجی برای چنین شرایطی آماده باشد. در این زمینه باید فعالیت‌هایی انجام شود كه در زمان رخداد حادثه با كمترین صدمات و آسیب‌ها مواجه شویم و در ارائه خدمات در سطحی قابل قبول آماده باشیم.

وی ادامه داد: برخلاف پدافند عامل، پدافند غیرعامل در زمان صلح صورت می گیرد و جنبه پیشگیرانه دارد. این نوع تفكر برنامه ریزی شامل زمینه‌سازی برای اهدای خون، آموزش كلیه نیروها برای خونگیری در زمان اضطراری، پیش بینی برای قطع برق، آموزش داوطلبان، اهداكنندگان مستمر و افزایش توانمندی های كارمندان و مواردی از این قبیل می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha