دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 137211

نشستن طولانی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع دو و سرطان را افزایش می دهد در واقع نشستن بیش از اندازه فارغ از این که فرد چه میزان فعالیت روزانه دارد احتمال ابتلا به این بیماری ها را افزایش می دهد.

سلامت نیوز: نشستن طولانی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع دو و سرطان را افزایش می دهد در واقع نشستن بیش از اندازه فارغ از این که فرد چه میزان فعالیت روزانه دارد احتمال ابتلا به این بیماری ها را افزایش می دهد.
 
به گزارش سلامت نیوز روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت؛افرادی که برای ساعت های طولانی می نشینند حتی اگر فعالیت منظم روزانه داشته باشند وضعیت سلامتی نامطلوبی دارند. در واقع افرادی که کمتر از 8  ساعت در روز به حالت نشسته قرار دارند 14 درصد کمتر از خطر بستری شدن در بیمارستان دارند. طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی (WHO) سالانه 2/3  میلیون نفر در اثر کم تحرکی فوت می کنند. بزرگترین خطری که افردی را که زیاد می نشینند تهدید می کند افزایش 90 درصد ابتلا به دیابت نوع دو می باشد.
 
همچنین ارتباط بین کم تحرکی و نشستن طولانی با سرطان هایی نظیر سرطان روده بزرگ، رحم، پستان و تخمدان ها مشاهده شده است. زمانیکه فرد در حالت ایستاده است ماهیچه های متعددی به قسمی فعالیت می کنند تا بدن فرد را سر پا نگه دارند در حالیکه زمانیکه فرد نشسته است متابولیسم بدن فرد کارایی کافی نداشته و کم تحرکی باعواقب منفی متعددی همراهی داشته باشد باید سعی کنیم که حتما در مواقع بیکاری به هر بهانه ای به فععالیت بپردازیم به جای آسانسور از پله استفاده کنیم و پیاده به محل کار برویم و ... .
 
اینکه در روز تنها 15 تا 20 دقیقه فعالیت داشته باشیم و بقیه روز را با بی حرکتی و سبک زندگی ساکن طی کنیم به هیچ عنوان مناسب نبوده و فعالیت به مدت  تنها 15 تا 20 دقیقه به هیچ عنوان کافی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha