وزیر بهداشت در مطلبی که در وبسایت شخصی خود منتشر کرده منتقدان طرح تحول سلامت که عمدتا از پرسنل بهداشتی درمانی و کارشناسان حوزه سلامت و کارشناسان رسانه ای هستند را "قلیل " و "بیمار" و "تنگ نظر " خواند.

وزیر بهداشت منتقدان طرح تحول سلامت را بیمار خواند

سلامت نیوز:وزیر بهداشت در مطلبی که در وبسایت شخصی خود منتشر کرده منتقدان طرح تحول سلامت که عمدتا از پرسنل بهداشتی درمانی و کارشناسان حوزه سلامت و کارشناسان رسانه ای هستند را  "قلیل " و "بیمار" و "تنگ نظر " خواند.

این در حالیست که عملکرد و موضع گیری های وزیر بهداشت در قبال پرستاران خود محل سوال و همواره منجر به دلخوری بیشتر این صنف شده است.

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این یادداشت که در وبسایت شخصی ایشان منتشر شده را در زیر می آوریم:

در حال حاضر بسیاری از مسئولان مجموعه وزارت بهداشت و به ویژه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با کار جهادی در جهت عزت و آبروی نظام و دولت حرکت می‌کنند.

بسیاری از این دوستان خارج از شرح وظایف اداری و با اخلاص، عشق و ایمان مشغول ارائه خدمت به هم‌وطنان هستند و قطعاً تلاش ایشان در پیشبرد امور حوزه سلامت اثرگذار است و به مجموعه ما خیر و برکت می‌بخشد و به همیت دلیل شاهد هستیم امروز مردم ایران در نقاط مختلف قدرشناس اجرای طرح تحول سلامت هستند.

البته باید در این حوزه یک وحدت رویه در کل کشور ایجاد کنیم و چارچوب‌های عملیاتی‌مان تعریف شود.در این طرح، بخشی از مسـائل مربوط به تامین منابع است و بخش دیگر حاشیه سازی‌هایی است که توسط عده قلیلی تنگ نظر و بیمار که از خوشحالی مردم ناراحت هستند، صورت می‌گیرد. این افراد به دلیل تنگ نظری نمی‌توانند موفقیت بخشی یا تمام دولت را ببینند.

پس از یک سال و نیم تلاش مجموعه وزارت بهداشت و حمایت مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و همه دستگاه‌ها و تلاش عزیزان گمنامی که در سراسر کشور لباس خدمت پوشیده‌اند، امروز نگران هستم با بزرگنمایی بعضی از ایرادات کوچک، شیرینی اجرای طرح تحول سلامت را به کام مردم تلخ کنند.

ذکر این نکته هم لازم است که در مورد اعتبارات وزارت بهداشت اغراق شده، بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان داده و خواسته‌اند توقع مردم را افزایش دهند.

البته برخی از مسئولان از حسن نیت و در تریبون‌های عمومی رشد بودجه و اعتبارات حوزه سلامت را ٧٠ درصد اعلام کرده‌اند که این رقم واقعی نیست.حقیقت این است که رشد ما در اعتبارات کمتر از 5 درصد است و از ٢٩هزار میلیارد، ٩هزار میلیاردش مربوط به بودجه عمومی است و ٢٠هزار میلیارد آن را باید خودمان ایجاد کرده تا بتوانیم دستگاه‌مان را اداره کنیم.

این در حالی است که خریدار اصلی فعالیت‌های ما بیمه‌ها هستند و اعتبارات بیمه‌ها هم ١٣ تا ١٥درصد رشد داشته است در حالی که درآمد اختصاصی ما باید ١٢٠درصد رشد داشته باشد و این‌ها با هم متناسب نیست و به نوعی بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان می‌دهد و بر این اساس توقع عمومی افزایش می‌یابد و متأسفانه حاشیه سازی هم می‌شود.

واقعیت اما این است که اعتبارات ما امسال حداکثر بین ٣ تا ٥ درصد رشد دارد؛ آن هم در صورتی که تخصیص‌ها به موقع انجام شود.

مدتی است که قضاوت‌های غیر منصفانه در مورد افزایش حقوق پزشکان و پرستاران هم بر سر زبان‌هاست اما نه من و نه هیچ وزیر دیگری نمی‌تواند حقوق کارکنان و یا بازنشستگان را افزایش دهد و چنین تصمیمی را فقط دولت می‌تواند اخذ کند.

ما تنها از سهمی که بیمارستان‌ها پرداخت می‌کنند، به دلیل این که درآمدزایی کرده‌اند و به دلیل افزایش کار همکاران، کارانه بیشتری در اختیارشان قرار داده‌ایم.این قضاوت‌ها و اظهار نظرها همه حاشیه پردازی است و همه ما باید از این حاشیه سازی‌ها به دور باشیم. به همین دلیل اعلام می‌کنم وزارت بهداشت یک دستگاه کاملاً تخصصی و فوق تخصصی است و ما وارد عرصه‌های سیاسی نخواهیم شد.

طی ٨ ماه آینده ٩٧ بیمارستان در کشور به بهره برداری خواهد رسید و ما برای شروع فعالیت این مراکز و بیمارستان‌ها نیاز به ١٥هزار نیرو داریم که تاکنون حتی مجوز جذب یک نیرو به ما داده نشده است بنابراین ما از ظرفیت بخش خصوصی و خرید خدمت از این بخش برای راه اندازی بیمارستان‌ها استقبال می‌کنیم.

در ضمن همه پرداخت‌های پرستاران و پزشکان باید تا پایان بهمن ماه واریز شود و دانشگاه‌ها نباید از این بابت بدهی داشته باشند.شیوه عمل ما هم باید چنان باشد که همکاران باور کنند اجرای گام سوم طرح تحول سلامت دارای برکات ارزشمندی است و برخلاف تصورات عده‌ای زیاده خواه که صدای‌شان همواره بلند است، اجرای گام سوم طرح تحول سلامت در جهت صیانت از حرفه و جامعه پزشکی و حمایت از مردم در کاهش هزینه‌های درمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسینی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    64 1
    بیمار آن کسی است که از مردم رای می گیره و به منصبی می رسه اما دشمنان مردم را به عنوان معاون و مشاور منصوب می کنه
  • مینا ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    71 0
    با این ظرفیت پائین که حتی تحمل انتقادات به یه طرح وزرات خونه ای رو داری ،برای ریاست جمهوری برنامه میریزی؟ دلت دریا کن ....
  • پرستار ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    105 9
    وزیربهداشت هرباربیشترثابت میکنه که خودخواه وخودپرسته ووزیرکل سیستم بهداشت نیست وفقط وزیرپزشکانه
  • پرستار ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    113 6
    آقای وزیرکمی آهسته ترومودبتر.شمافکرمیکنیدبه غیرازشماکسی نمی فهمداوه ببخشیدیادم نبودشمانخبه اید.ماپرستاران دروزارتخانه شمانه حق اعتراض داریم نه زندگی آفرین به این دموکراسی
  • عباس ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    0 0
    اين ادبيات از نخبگي زياده؟
  • پرستار دولتی ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    30 0
    متاسفانه ما پرسنل مراکز دولتی بیش از هر کس نواقص و ایرادات این طرح را میبینیم و لمس میکنیم و گوش شنوای انتقاد اگر بود شاید این یک طرح موفق میشد اما الان .....
  • رهگذر ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    35 0
    این تذهبون جناب وزیر ظاهرا خود نیز باور کرده اید که طرحتان موفق بوده است تنها جنبه موفق طرح شما تغییر مسیر مالیات و یارانه مردم مستضعف به سمت جیب نخبگان هم صنفیتان بوده است اگر قرار به تعیین مصداق بیمار و تنگ نظر باشد خود بیشتر شایسته این القاب هستید فکر نکنم اعتراض به تنها پرداخت هزار میلیارد تومان از پول بیت المال به جیب پزشکان به جهت نگرفتن زیر میزی تنگ نظری نیست فکر نکنم اعتراض به پرداخت متوسط 500 هزار تومان برای خوابیدن پزشکان از ساعت 14 تا 8 روز بعد در قالب طرح مقیمی تنگ نظری نیست فکر نکنم اعتراض به افزایش شکاف طبقاتی و تفاوت دریافتی بین تا 300 برابر در اعضاء تیم درمان تنگ نظری باشد آگاه باشید که بیمار کسی است که تمام روزنه های انتقادی به طرحی بی پایه و اساس که تنها دست مایه اش پرداخت مردم از جیبشان انهم در ظاهر ( چون قبلا مردم پول را درقالب مالیات و هدفمندی یارانه ها پرداخت کرده اند) بسته است بیمار کسی است که گوش و چشم خود را به روی حقایق بسته است و تنها خود فریاد بر می اورد بیمار پادشاهی است که لباس بر تن ندارد اما از زیبائی لباسش سخن می گوید جناب وزیر عصبانیت در کلامتان موج می زند اگر تاب تحمل نقد را ندارید لااقل ازاده باشید
  • پرستار ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    26 1
    واقعا برای وزیر متاسفم با این طرز تفکر،!!ایا هرکس که انتقاد میکند بیمار است???!!!!ایا این انتقاد نیست که باعث پیشرفت میشود?!و ای کاش میگفتید که منظوز شما دقیقا چه کسانی هستند?!ما پرستاران که مثل همیشه پررنگ در این کادر درمان حضور داشته و داریم و فقط از شما طلب اجرای قانون را کردیم و خواهان عدالت هستیم،ایا ما بیماریم یا…… .???!
  • پیراپزشکی ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    4 0
    این آقای وزیر واقعا از خدا شرم و حیا نمکنه و فقط کارهای شیطان را سرلوحه کارهایش قرار داده ازجمله بدترین کارها دروغگویی . از بندگان خدا شرم نداری حداقل از خداوند کمی شرم داشته باش و دست از این کارهای شیطانی بردار مگر نمدانی که دروغگو دشمن خدا و دوست صمیمی شیطان است بهتر است دست از تبعیض و پایمال کردن حقوق بیش از 90 درصد کارکنان وزارت بهداشت بردارید واختلاف پرداخت بیش از 100 برابر بین پزشک و پرستار را به حد معقول و برابر با کشورهای جهان برسانید
  • binam ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    5 0
    از نطر آقای وزیر خودشون نخبه ان.پرسنل بیمار .بله معلومه این حرفو میزنن.وقتی مدت زیادی جیب مبارک رو پر کنی و به زیر دستات زور بگی.هیچکس هم حرفی نزنه.معلومه به خودت جسارت میدی تا هر چیزی که ذهنت بیاد به لب بیاری.ولی ایندفعه فرق میکنه اقای نخبه
  • پرستار محمد آرست ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    6 0
    آقاى وزير واقعا بحال شما متاسفم چقدر زيبا بزرگترهاى ما يادمون دادند که درخت هرچه بارش بيشترباشه شاخه هاش افتاده تره جناب وزير نخبه! و بى بار و بر ! شما مسئول هستى و مسئول يعنى مورد سوال قرار گيرنده (بر وزن مفعول) اگر تاب سوال نداريد هيچکس جلوى شما را نگرفته ، به سلامت! اگر انتظار داريد ما طرح تهوع سلامت شما رو حلوا حلوا کنيم ! زهى خيال باطل ، اين طرح جز خالى کردن جيب مردم با لطايف الحيل و سرازير کردن بودجه بيت المال به جيب نخبگان! هيچ چيزى نداره .... آقاى متدين نما ! درسته که ما پول و مقام و منصب نداريم ولى يادتون باشه خدايى هم داريم ما اگر از حق خودمان بگذريم از اين خيانت به خون شهدا و نظام جمهورى اسلامى و رهبرى نميگذريم بقول مولانا: اى دريده پوستين يوسفان گرگ برخيزى ازين خواب گران