سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت از تربیت 200 هزار سفیر سلامت دانشجو و ساخت ماهانه دو اپلیکیشن آموزش سلامت برای تلفن‌های همراه خبر داد.

سلامت نیوزسرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت از تربیت 200 هزار سفیر سلامت دانشجو و ساخت ماهانه دو اپلیکیشن آموزش سلامت برای تلفن‌های همراه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر شهرام رفیعی‌فر با اعلام این خبر در همایش «برنامه‌ریزی برای تربیت سفیران سلامت دانشجو و ارزیابی سبک زندگی سالم»، گفت: از این پس ماهانه دو اپلیکیشن جهت دانلود برنامه‌های سلامت بر روی تلفن‌های همراه در سطح کشوری و بین‌المللی به زبان فارسی تهیه و بر روی شبکه تلفن همراه قرار می‌گیرد که به پیام رسانی سلامت و خودمراقبتی به مردم کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به قابلیت‌های زیاد این برنامه‌ها، اظهار داشت: هم اکنون دو اپلیکیشن «آموزش پیشگیری از سرطان» و «عکس‌های سلامت ما» از طریق Google Play قابل بهره‌برداری هستند.

رفیعی‌فر در بخش دیگری از سخنانش به تربیت 200 هزار سفیر سلامت برای ترویج آموزش سلامت خبر داد و گفت: در فاز نخست 200 هزار دانشجو از بین بیش از 4 میلیون دانشجو طی 8 ساعت آموزش به عنوان سفیران سلامت تربیت و برگزیده می‌شوند. در همین راستا دانش آموزان نیز آموزش‌های لازم برای تبدیل شدن به سفیران سلامت ما در خانواده‌ها را دریافت خواهند کرد تا به این ترتیب در مدارس، دانشگاه و همچنین خانواده‌های ایرانی حداقل یک سفیر سلامت وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اهمیت اتخاذ سبک زندگی سالم را مورد اشاره قرار داد و گفت: هرچند در بسیاری از موارد از جمله کاهش مصرف روغن جامد از 90 درصد در سال 80 به 50 درصد در سال 92 و کاهش مصرف نوشابه از 42 لیتر در سال 80 به 32 لیتر در سال 89 موفق بوده‌ایم، اما همچنان خانواده‌های ایرانی روزانه 11 گرم روغن بیشتر، 26 گرم شکر بیشتر، هفت گرم نمک بیشتر مصرف کرده و 68 گرم میوه و 72 گرم سبزی کمتر از حد طبیعی مصرف می‌کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha