رییس دانشگاه علوم پزشكی مشهد با تاكید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی در كشور، اظهارنظر برخی از كارشناسان را در سرنوشت مصرف داروها موثر برشمرد و افزود: البته در كنار آن توجه به كیفیت تولیدات داخلی حائز اهمیت است.

دكتر ملكی در افتتاحیه بیست ودومین گردهمایی معاونین و مدیران غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشكی كشور، فرهنگ سازی برای حمایت از تولیدات داخلی را الزامی دانست و افزود: ارتباط منطقی بین پزشك و دارو ساز نیز در تجویز و مصرف منطقی دارو موثر است.

وی با بیان اینكه گاهی اظهارنظر صحیح داروساز می‌تواند عاملی برای رفع نگرانی بیمار به شمار رود، گفت: باید برای تامین سلامت جامعه ارتباط منسجم تری بین پزشك و دارو ساز به وجود آید.

رییس دانشگاه علوم پزشكی مشهد اظهار داشت: باید از طریق نظرخواهی از تجارب پزشكان در زمینه رفع كمبودها و مشكلات دارویی بهره جست. به عنوان مثال باید مقادیر برخی اشكال دارویی با مصرف بالا در هر نوبت را افزایش داد.

وی با اشاره به حركت رو به رشد و قابل تحسین تولیدات داخلی گفت: اما درعین حال نباید پدیده‌ قاچاق دارو، مكمل‌ها و محصولات آرایشی بهداشتی را نیز فراموش كرد.

وی افزود: هم اكنون رقم قابل توجهی ارز برای محصولات بی كیفیت یا با كیفیت مشابه كیفیت داخلی از كشور خارج می‌شود كه باید در این باره فكری كرد.

دكتر ملكی گفت: باید با وضع قوانین سخت گیرانه بر مصرف تولیدات داخلی تاكید و از ورود محصولاتی با كیفیت مشابه محصولات داخلی خود داری كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha