میزان ورود آب به سدهای کشور از مهرماه امسال تاکنون 17 درصد کاهش یافته و هم اکنون تنها 41 درصد مخازن از آب پُر شده است.

سلامت نیوز: میزان ورود آب به سدهای کشور از مهرماه امسال تاکنون 17 درصد کاهش یافته و هم اکنون تنها 41 درصد مخازن از آب پُر شده است.

به گزارش سلامت نیوز،مهر نوشت: وزارت نیرو اعلام کرد: در مقایسه با سال آبی گذشته حجم آب موجود در مخزن سدهای بزرگ ایران کاهش یافت. این کاهش با توجه به روند نزولی آورد رودخانه‌ ها و ورودی سدهای کشور در یکماه گذشته اتفاق افتاده و میزان ورودی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر این اساس، حجم آب موجود در مخزن سدهای کشور برای نخستین‌ بار از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته روند کاهشی در پیش گرفته و 0.6 درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌اکنون 19 میلیارد و 430 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در زمان مشابه سال گذشته، حدود 19 میلیارد و 600 میلیون مترمكعب گزارش شده بود.

همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تاكنون، با 17 درصد كاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به هفت میلیارد و 10 میلیون مترمکعب رسیده است.
این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته هشت میلیارد و 480 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاكنون، هشت میلیارد و 20 میلیون مترمکعب گزارش شده است، در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان هفت میلیارد و 980 میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای كشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، یک درصد افزایش نشان می دهد. ظرفیت کلی مخازن سدهای كشور در زمان كنونی 47.4 میلیارد مترمكعب است که بر این اساس درصد پُر بودن این مخازن در زمان حاضر 41 درصد گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha