دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 137235

اولین مرحله از تست گسترده واکسن آزمایشی ابولا به زودی در لیبریا آغاز می‌شود.

سلامت نیوزاولین مرحله از تست گسترده واکسن آزمایشی ابولا به زودی در لیبریا آغاز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، این داروی پیشگیری‌کننده تحت تدابیر شدید امنیتی به یک مکان مخفی و نامشخص در لیبریا منتقل شده است. کارشناسان قصد دارند تا 30 هزار داوطلب از جمله نیروهای امداد و کارکنان بهداشتی را در برابر ابولا واکسینه کنند.

بیش از 8500 تن بر اثر شیوع ویروس ابولا جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین قربانیان آن از سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون بوده‌اند. همچنین در مجموع 21 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. طبق بررسی‌ها تنها در لیبریا بیش از 3600 تن بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انجام تست گسترده این واکسن از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود که بر اساس آن میزان کمی از ویروس ابولا به افراد داوطلب تزریق می‌شود تا بدن در جهت ایجاد یک واکنش ایمنی عمل کند. هرچند هنوز مشخص نیست این واکسن بتواند فرد را از ابتلا به این بیماری حفظ کند. همچنین به پرستاران آموزش داده شده تا از داوطلبان دریافت کننده این واکسن در طول چند ماهِ نخست پس از تزریق واکسن، نگهداری و مراقبت کنند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در ماه‌های اخیر موارد ابتلا به ویروس ابولا در لیبریا کاهش داشته و تنها پنج مورد تایید شده ابتلا به این ویروس در این کشور گزارش شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha