بنیانگذار موسسه حمایت از کودکان سرطانی -محک- اعلام کرد: شش هزار کودک بیمار در 30 بیمارستان کشور از حمایت های این موسسه برخوردار هستند.

سلامت نیوز:  بنیانگذار موسسه حمایت از کودکان سرطانی -محک- اعلام کرد: شش هزار کودک بیمار در 30 بیمارستان کشور از حمایت های این موسسه برخوردار هستند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، «سعیده قدس» در نشست خبری همایش مسوولیت های اجتماعی شرکت ها با محوریت توسعه پایدار افزود: سرطان حاصل بی توجهی نهادهای مختلف تولیدی در همه کشورها به ویژه آمریکا است.

وی با اشاره به نقش مهم مسوولیت های اجتماعی در کاهش بار بیماری ها خاطرنشان کرد: موسسه محک تلاش دارد مفهوم مسوولیت اجتماعی را به دیگر سازمان های مردم نهاد یادآوری کند و تعمیم دهد تا این امر تبدیل به یک الزام در جامعه شود .

وی یادآور شد: موسسه محک در دوران دفاع مقدس متوجه توانمندی شرکت های توانمند تجاری برای ایفای نقش مسوولیت اجتماعی شان شد و این موسسه برپایه مسوولیت اجتماعی بنا شده تا بطورمثال در قبال پدر و مادرهایی که پشت درهای بیمارستان شهدای تجریش درد می کشند، مسوولیت داشته باشد.


**سلامت، اصلی ترین حق مردم است

«یحیی آل اسحاق» رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در این نشست گفت: امروزه غیر از وظایف آرمانی، اعتقادی و معنوی ، وظایف اجتماعی نیز جزو وظایف بنگاه داری و مدیریت بنگاهی است.

وی تاکید کرد: حقوق اجتماعی ، محور اساسی «حکومت داری» به شمار می رود و مساله سلامت در این حقوق به ویژه مساله سلامت محروم ترین طبقه جامعه در بخش های هزینه بر، دانش بر و تخصصی به دیگر مسائل ، اولویت دارد.

وی تصریح کرد: خشونت و ناهنجاری ریشه در مسایل اجتماعی دارد و اگر مدیران اقتصادی به اندازه کافی به مسائل اجتماعی توجه می کردند شاهد کاهش هزینه های بهره وری در کشور بودیم.

آل اسحاق یادآور شد: بنگاه های اقتصادی موظف هستند برای مسایل اجتماعی، تخصیص اعتبار داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha