دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 137249

گوگل از پروژه جدیدی با عنوان دستبندی برای تشخیص انواع سرطان‌ها خبر داده که می‌تواند مسیر درمانی جدیدی را پیش روی محققان قرار دهد.

سلامت نیوز: گوگل از پروژه جدیدی با عنوان دستبندی برای تشخیص انواع سرطان‌ها خبر داده که می‌تواند مسیر درمانی جدیدی را پیش روی محققان قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، گوگل تا پیش از این به‌عنوان یک موتور سرچ قدرتمند شناخته می‌شد اما در سال‌های اخیر، این کمپانی نوآوری‌های متفاوت و بسیاری مانند ساخت عینک گوگل، خودروهای بدون سرنشین و... را آغاز کرده که جالب توجه هستند. این کمپانی اخیرا از خبر متفاوتی پرده برداشته که می‌تواند گام جدیدی در عرصه پزشکی و درمان سرطان‌ها محسوب شود.

 پزشکان، متخصصان و محققان بسیاری در حال فعالیت روی پروژه تشخیص سلول‌های سرطانی با کمک دستبند هوشمند گوگل هستند. این دستبند هوشمند زمانی که به دور مچ دست کاربران بسته می‌شود، قادر به تشخیص سلول‌های سرطانی است اما چگونگی عملکرد این دستبند را می‌توان این‌گونه توضیح داد: در ابتدا، کاربران باید یک قرص حاوی نانوذرات را میل کرده تا مواد این قرص در بدن بیمار به گردش درآمده و به تشخیص سلول‌های سرطانی بپردازند. اگر در بدن شخصی سلول‌های سرطانی یافت شود، نانوذراتی که در بدن به گردش درآمده‌اند، سلول‌های سرطانی را روشن کرده سپس سلول‌های روشن شده با کمک آهن‌ربای قوی که در دستبند گوگل نهفته شده، جذب این گجت شده و مسیر خود را به سمت این گجت ادامه می‌دهند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha