دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 137250

دانشمندان شاید بتوانند زمان مرگ شما را بر اساس نظر دوستانتان پیش‌بینی کنند. محققان در پژوهشی که به‌تازگی چاپ شده به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که از نظر دوستانشان وظیفه‌شناس و باوجدان هستند از طول عمر بیشتری برخوردارند.

راهی آسان که زمان مرگتان را به شما می‌گوید!

سلامت نیوز: دانشمندان شاید بتوانند زمان مرگ شما را بر اساس نظر دوستانتان پیش‌بینی کنند. محققان در پژوهشی که به‌تازگی چاپ شده به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که از نظر دوستانشان وظیفه‌شناس و باوجدان هستند از طول عمر بیشتری برخوردارند.
 
به گزارش فرارو به نقل از فاکس نیوز، آن دسته از مردانی که نسبت به میانگین بیشترین میزان وظیفه‌شناسی را داشتند، احتمال مرگشان 30 درصد کمتر است. زنانی که از نظر احساسی، بیشترین میزان ثبات و سازگاری را داشتند نیز از 15 درصد احتمال مرگ کمتری برخوردار بودند. این پژوهش در ژورنال علوم روان‌شناختی به چاپ رسیده است.
 
آیا خودتان می‌توانید زمان مرگتان را پیش‌بینی کنید؟
حد وسط نظرات دوستانتان درباره ویژگی‌های شما، نسبت به نظرات خودتان واقعیت را بهتر بازگو می‌کند. محققان دریافتند که ارزیابی مردان از خودشان و رابطه آن با زمان مرگشان کمی به واقعیت نزدیک بود، در حالی که این رابطه و پیش‌بینی زمان مرگ برای زنان بویی از واقعیت نبرده بود.
 
ممکن است که شما در قضاوت خود کمی جبهه بگیرید، اما این امکان وجود دارد که نوع دیدتان توسط متغیرهای بیرونی نیز تغییر بپذیرد.
 
پژوهش‌های دیگر که رابطه ویژگی‌های شخصیتی را با سلامت و زمان مرگ مطالعه می‌کردند نسبت به این پژوهش از محدودیت‌های بیشتری برخوردار بودند. زیرا در آن پژوهش‌ها، افراد باید خودشان را ارزیابی می‌کردند. اما در این پژوهش، از داده‌های کلی استفاده شد که در آن 300 زوج جوان اولین بار در اوایل دهه 30 میلادی ارزیابی شدند. نوع این پژوهش این‌گونه بود که در طول زمان داده‌ها جمع‌آوری می‌شد.
 
در بخشی از آن پژوهش، سه تا هشت دوستِ مشترک هر زوج به سؤال‌هایی در ارتباط با شخصیت آن‌ها پرسیده می‌شد. سپس، محققان آن داده‌ها را با آمار مرگ‌ومیر مقایسه کردند. البته این داده‌ها در طول زمان جمع‌آوری شده و ممکن است تعریف افراد از «سازگاری» یا «ثبات احساسی» در طول زمان تغییر کرده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha