دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 137276

خمیر دندان در ذهن شما یادآور چیست؟ برای اغلب ما خمیر دندان با پاکیزگی و بهداشت دهان و دندان گره خورده است. اما آیا این ماده شیمیایی تمیز کننده می تواند آسیب زا هم باشد؟

سلامت نیوز: خمیر دندان در ذهن شما یادآور چیست؟ برای اغلب ما خمیر دندان با پاکیزگی و بهداشت دهان و دندان گره خورده است. اما آیا این ماده شیمیایی تمیز کننده می تواند آسیب زا هم باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، سال هاست که احتمال آسیب زا بودن خیمر دندان برای سلامتی انسان به یکی از نگرانی های دندان پزشکان بدل شده است. نگرانی که به واسطه تبلیغات بی حد و حصر موجود درباره محصولات بهداشتی رو به افزایش است و از یک ماده ضد میکروبی موجود در خمیردندان ها ناشی می شود. این ماده شیمیایی به همان میزان که موجب بروز مشکلات و عفونت های لثه می شود احتمال ابتلا به بیماری های خطرناکی همچون: سرطان دهان، سینه، مشکلات قلبی، عروقی و عصبی را نیز افزایش می دهد. در کنار همه آنچه گفته شد خمیردندان هایی از این دست آسیب جدی به محیط زیست وارد می کنند.

آنچه که خمیر دندان را به یک ماده خطرناک و حتی کشنده بدل می کند "سدیم لورت سولفات" است، ماده ای که در 85 درصد خمیر دندان ها وجود دارد. مشکل اصلی اینجاست که سدیم لورت سولفات شکاف میان مخاط دهان و پوست را بیشتر می کند و از این طریق امکان وارد شدن سموم و مواد سرطان زا به داخل دهان می دهد. همچنین این مواد شوینده می تواند منجر به خراش ها و زخم های مزمن دهانی بشود. شاید این تصور برای شما ایجاد شده است که راه گریزی از آسیب های موجود در خمیردندان وجود ندارد، اما جلوگیری از تمامی این مشکلات یک راه ساده و کم خرج دارد. این راه ساده دقت کردن به ترکیبات خمیردندان و انتخاب نکردن آنهایی است که سدیم لورت سولفات دارند.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha