دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 137278

یک کارشناس ارشد مشاوره معتقد است: بیماران سرطانی که همسری با روحیه و شاداب دارند 10 درصد بهبودی بیشتری نسبت به سایر بیماران دارند.

سلامت نیوز: یک کارشناس ارشد مشاوره معتقد است: بیماران سرطانی که همسری با روحیه و شاداب دارند 10 درصد بهبودی بیشتری نسبت به سایر بیماران دارند.

خدیجه باقرآبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نقش روحیه و اعتماد به نفس در بهبود بیماران سرطانی، گفت: معمولا افراد تا از بیماری خود مطلع می‌شوند، امید به زندگی و بهبود را از دست می‌دهند و در این میان بیماران سرطانی جزء آسیب‌پذیرترین افراد هستند.

وی ادامه داد: این بیماران به دلیل شرایط اضطراب و افسردگی که دارند، باید بدانند در این راه تنها نیستند.

به گفته این مشاور، باید دیدگاه بیماران سرطانی را تغییر داد تا آنها بدانند سرطان پایان زندگی نیست و بتوانند بهتر با آن مقابله کنند.

باقرآبادی یادآوری کرد: بیمارانی که روحیه بهتری دارند، بهتر به شیمی درمانی جواب می‌دهند و می‌‍‌توانند در برابر درد ایستادگی کنند. از سوی دیگر اضطراب باعث کاهش کیفیت درمان این بیماران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید به بیماران سرطانی نگاه همراه با ترحم داشت، افزود: این افراد از نگاه ترحم‌آمیز بیزارند و در عوض دوست دارند حمایت شوند.

این کارشناس ارشد مشاوره، از نقش اطرافیان در بهبود بیماران سرطانی یاد کرد و گفت: معمولا اطرافیان این بیماران نیز روحیه خود را از دست می‌دهند و در اعلام بیماری به بیمار با مشکل مواجهند.

باقرآبادی تصریح کرد: روحیه خوب اطرافیان و حمایت آنها و همچنین سایر افراد جامعه نقش موثری در کمک به بیماران سرطانی دارد.

وی عنوان کرد: در این بین نقش همسران افراد مبتلا به سرطان از سایرین پررنگ‌تر است و بهبودی در افرادی که همسر شاداب و با روحیه دارند 10 درصد بیشتر از بقیه رخ می‌دهد.

این مشاور در نهایت به بیماران سرطانی و خانواده‌های آنان توصیه کرد: بخندند و روحیه خود را حفظ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha