سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از اجرا نشدن قانون سه درصد سهمیه استخدام معلولان در دستگاه قضا انتقاد کرد و گفت:‌ وزیر دادگستری باید درباره علت اجرایی نشدن این قانون پاسخگو باشد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از اجرا نشدن قانون سه درصد سهمیه استخدام معلولان در دستگاه قضا انتقاد کرد و گفت:‌ وزیر دادگستری باید درباره علت اجرایی نشدن این قانون پاسخگو باشد.

ایرج عبدی در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره سوال خود از وزیر دادگستری، افزود:‌ طبق قانون همه نهادهای عمومی دولتی موظف هستند سه درصد سهمیه استخدام خود را به معلولان اختصاص دهند اما قوه قضاییه آن را اجرایی نمی‌کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: تاکنون در استخدام صورت گرفته سهمیه سه درصدی جذب معلولان لحاظ نشده در این خصوص گزارش‌هایی نیز به دست ما رسیده است که باید هرچه سریع‌تر این مهم تعیین تکلیف شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم،‌ تصریح کرد: وزیر دادگستری باید گزارشی از عملکرد خود را ارایه داده و عنوان کند چرا تاکنون قانون سه درصد سهمیه استخدام معلولان اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور نیز قانون مذکور را اجرا نمی‌کند،‌ تصریح کرد: اجرا نکردن این قانون ظلمی به معلولانی که می‌توانند در دستگاه‌های دولتی استخدام شود و باید برابر قانون این مهم عملیاتی شود اما برخی دستگاه‌ها از اجرای آن سر باز می‌زنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: سه‌شنبه هفته جاری از وزیر دادگستری در مورد اجرا نشدن قانون  سه درصد سهمیه استخدام معلولان در کمیسیون مربوطه سوال پرسیده خواهد شد و سوال از وزیر کشور را در این خصوص به زودی در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ طبق تبصره 2 ذیل ماده 7 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور) موظف است 3 درصد از مجوزهای استخدامی سالانه وزارتخانه‌ها، سازمانها، مؤسسات دولتی، شرکتها و نهادهای عمومی و انقلابی را کسر و در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد تا نسبت به برگزاری آزمون استخدامی برای معلولان واجد شرایط با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اقدام و معلولان واجد شرایط پذیرفته شده را حسب مورد به دستگاه مربوطه معرفی کند./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha