پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 13730

کودکانی که به طور مرتب از صبحانه خوب و مغذی استفاده می کنند، توانایی بیشتری نسبت به کودکانی دارند که ناشتا راهی مدرسه می شوند.

بدن کودکان در دوران رشد، تمام انرژی و ذخیره‌غذایی را که در طول روز کسب کرده، در طول شب به مصرف می رساند از این رو صبح روز بعد به تجدید تغذیه برای تامین انرژی احتیاج دارد.

بنا بر پیشنهاد این مشاوران، صبحانه بیشتر باید مغذی باشد تا پر حجم.

برای تامین انرژی لازم برای تمرکز کودکان بهتر است که ا زمواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد سلولزدار استفاده شود. این ویتامین‌ها در نان سبوس‌دار، میوه تازه، شیر، خامه، ماست و پنیر یافت می شود.

ارزش غذایی مواد معدنی قبل از هر چیز به دلیل محکم کردن استخوان‌ها و سالم نگه داشتن دندان‌ها می باشد.

برای کودکانی که حتی یک لقمه صبحانه هم نمی‌توانند میل کنند توصیه می‌شود مخلوطی از غلات خشک یا همان برشتوک غلات برای آن‌ها آماده شود.

برای زنگ‌تفریح و استراحت دانش‌آموزان پیشنهاد می شود تغذیه به گونه ای باشد که معده کودکان را اذیت نکند وهمین طور موجب خستگی کودک نیز نگردد كه در این باره مشاوران غذایی پیشنهاد می کنند، می‌توان از میوه‌های تازه، آب میوه، سبزیجات به همراه پنیر و خامه استفاده شود.

همین طور خوردن مایعات نقش بالایی در افزایش تمرکز کودکان دارد از این رو این مشاوران توصیه می کنند که کودکان قبل از ظهرها دو تا سه لیوان مایعات بنوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha