وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با وجود برخی انتقادات نابه‌جا تولید خدمت تأمین اجتماعی گسترش می‌یابد از ابلاغ بسته یکسان‌سازی خدمات پایه بیمه تا اواخر اسفند امسال خبر داد و گفت: تجمیع بیمه‌ها با فشار را نمی‌پذیرم.

سلامت نیوز:  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با وجود برخی انتقادات نابه‌جا تولید خدمت تأمین اجتماعی گسترش می‌یابد از ابلاغ بسته یکسان‌سازی خدمات پایه بیمه تا اواخر اسفند امسال خبر داد و گفت: تجمیع بیمه‌ها با فشار را نمی‌پذیرم.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، علی ربیعی در مراسم افتتاح طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله کاشانی اظهار داشت: سیاست‌های رفاهی در سازمان تأمین اجتماعی مهم است و این سازمان گام‌های بلندی را برداشته است. براین اساس تأمین اجتماعی یک سازمان پویا، خلاق، پاک و اخلاقی به حساب می‌آید و این سازمان هر روز بهتر از روز دیگر رفتار می‌کند. 

ربیعی ادامه داد: طرح گسترش خدمات تأمین ا جتماعی در مناطق محروم استراتژی ماست و از طرفی دیگر تمرکز زدایی نیز از دیگر استراتژی‌های ما به حساب می‌آید. کما اینکه وظیفه اولیه ما خدمت مستقیم نیست ولی خوب می‌فهمیم و درک می‌کنیم که کارگران و افراد زحمتکش با مشکلات مواجهند و ما باید به آنها کمک کنیم و با وجود آن‌که برخی مواقع انتقادات نابه‌جایی در این‌باره صورت می‌پذیرد تأمین اجتماعی بر اساس وظایفش خدمات خود را به خانواده تولید گسترش می‌دهد و بیشترین تمرکز در مناطق محروم و نیازمند خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حاشیه شهر تهران نیز خدمات خود را برای کارگران که بیشترین ساکنان این مناطق هستند گسترش خواهیم داد همان‌طور در شهرهایی که هیچ کس برای خدمت حضور نیافته است نیز ما پاگذاشتیم و هم اکنون در 4 شهر خدمات تأمین اجتماعی در خصوص خدمت درمانی گسترش دادیم. 

ربیعی درباره تجمیع صندوق‌های بیمه نیز گفت: تجمیع صندوق‌ها اگر دلسوزانه است امیدوارم بالاخره و انشاءالله افراد قانع شوند ولی اگر این دیدگاه برای فشار است من نمی‌توانم بپذیرم، بارها گفته‌ام این فرایند اجتماعی است ما نمی‌خواهیم جامعه را با تلاطم اجتماعی مواجه کنیم. در یک سال اخیر به اندازه 10 سال این کار را دنبال کردیم و تا اواخر اسفند امسال نیز یکسان‌سازی رفتار بیمه‌ای (بسته‌های خدمات بیمه پایه) را ابلاغ و اعلام می‌کنیم.

وی با زیر سوال بردن تجمیع بیمه‌ها با وجود این همه منابع افزود: برخی‌ها دنبال شوک اجتماعی هستند ولی ما به عنوان تکلیف و به صورت آگاهانه و دلسوزانه این کار را دنبال می‌کنیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره رفاه حال بیمه شده‌ها نیز بیان داشت: بحث الکترونیکی شدن دفترچه‌ها نیز در حال نهایی شدن است و هر بیمارستانی که از نظر تجهیزات الکترونیکی آمادگی آن را داشته باشد این طرح در آن به اجرا درمی‌آید. 

ربیعی در ادامه با تشکر از پرستاران و پرسنل زحمتکش بیمارستان آیت‌الله کاشانی که بیش‌تر آنان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: بدانید که وقتی از درد کسی کم می‌کنید و افراد با لبخند از اینجا بیرون می‌روند ثوابش برای شما نوشته خواهد شد حال چه نگاه ایدئولوژی داشته باشید و نداشته باشید رضایت جمعی بر زندگی شخصی شما تأثیر خواهد گذاشت. 

وی در ادامه با گرامیداشت یاد خیری که پایه‌گذار ساخت بیمارستان آیت‌الله کاشانی بود، عنوان کرد: جامعه ما نیاز به خیرین دارد تأمین اجتماعی نیز پذیرای این خیرین خواهد بود بنابراین باید فرهنگ‌سازی در این زمینه در تأمین اجتماعی صورت پذیرد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با ذکر گرامی‌داشت ایام دهه مبارکه فجر خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) یک فرد بود و توانست با خودسازی که بر روی خود انجام داد یک جامعه را متحول کند بنابراین ما باید خودسازی‌ها را از درون خود شروع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha