دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: 137308

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: ۲۹۰ سفره آب زیرزمینی در کشور خشک شد که وسعت بیش از دریاچه ارومیه داشت.

سلامت نیوز:  معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: ۲۹۰ سفره آب زیرزمینی در کشور خشک شد که وسعت بیش از دریاچه ارومیه داشت.  

 احمد‌علی کیخا در گفت‌و‌گو با  تسنیم در خصوص وضعیت دریاچه دریاچه ارومیه اظهار داشت: بیش از 290 دشت و سفره آب زیرزمینی در کشور خشک شده است که وسعت آن بیشتر از دریاچه ارومیه است که باید 3 الی 4 دهه صرفه جویی انجام شود تا شرایط سال‌های گذشته رخ دهد ولی به طور کلی باید به فکر احیا دریاچه ارومیه باشیم که البته با وجود بارندگی وضعیت بهتر شده است.

وی با اشاره به این که کشور ایران تنوع زیستی بیشتری از کشور‌های دیگر دارد که باید از آن‌ها استفاده صحیح کنیم، ادامه داد: باید به دنبال حفظ محیط زیست و هر یک از سرمایه‌ها از جمله تالاب هامون، دریاچه ارومیه و غار‌ها در کشور باشیم.

*برخورد جدی با رستوران‌هایی که حیوانات شکار غیرمجاز طبخ می‌کنند

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست بیان کرد: سازمان محیط زیست موضوع شکار غیرمجاز پرندگان در استان‌های شمالی به ویژه فریدونکنار را به طور جدی پیگیری می‌کند و برخورد جدی با شکار غیر‌مجاز پرندگان به تمامی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: از اقدامات مهم دیگر ما این است که یگان حفاظت محیط زیست با رستوران‌هایی که از حیوانات شکار غیرمجاز برای طبخ استفاده می‌کنند، برخورد جدی می‌کند، بنابراین این افرادی که این اقدامات را انجام می‌دهند باید بدانند که ما به طور جدی پیگیر موضوع هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha