عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه قاچاق تجهیزات پزشکی به کشور به منافع ملی ضربه می‌زند، گفت: درصدد هستیم تا به صورت سرزده بازدیدی از برخی بیمارستان‌‌ها داشته باشیم تا میزان تخلفات مبنی بر ورود تجهیزات قاچاق به این مراکز درمانی را بررسی کنیم.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه قاچاق تجهیزات پزشکی به کشور به منافع ملی ضربه می‌زند، گفت: درصدد هستیم تا به صورت سرزده بازدیدی از برخی بیمارستان‌‌ها داشته باشیم تا میزان تخلفات مبنی بر ورود تجهیزات قاچاق به این مراکز درمانی را بررسی کنیم.

حمیدرضا عزیزی فارسانی در گفت وگو با خانه ملت، درباره انتشار اخباری مبنی بر واردات قاچاق تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های دولتی، افزود: به طور حتم هرگونه کالای پزشکی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود به منافع ملی ضربه زیادی می‌زند.

نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ورود بیش از حد قاچاق تجهیزات پزشکی نظارت را با مشکل مواجه می‌سازد، ادامه داد: از سویی دیگر کیفیت این کالاها اغلب پایین است و استفاده از آن می‌تواند برای بیماران نیز مشکل‌آفرین باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: بهترین راه آن است که سازمان غذا و دارو با گمرک هماهنگی‌های لازم را داشته باشد تا اجازه واردات غیرقانونی دارو و تجهیزات پزشکی داده نشود و هر یک از کالاها با مجوزهای لازم در کشور توزیع شود.

عزیزی‌ فارسانی با تاکید بر ضرورت نظارت مسئولان وزارت بهداشت در ورود قاچاق تجهیزات پزشکی به کشور، افزود: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو موظف است تا با نظارت خود از واردات قاچاق تجهیزات پزشکی جلوگیری کند و گزارشاتی نیز از میزان و نحوه ورود قاچاق تجهیزات پزشکی ارایه کند.

وی با بیان اینکه لازم است تا سازمان غذا و دارو راه‌های واردات قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی را مسدود کند، تاکید کرد: واقعیت آن است که ورود قاچاق تجهیزات پزشکی به کشور نشان دهنده وجود رانت‌ها و دلال‌بازی‌های بسیاری است بدان معنا که برخی افراد از واردات این تجهیزات سودهای کلانی اخذ می‌کنند.

نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت برخورد با دلالان و رانت‌خواران در واردات قاچاق تجهیزات پزشکی، گفت: به طور حتم باید با عاملان آن برخورد قاطعی صورت گیرد زیرا در غیر این صورت با واردات قاچاق این محصولات سلامتی بیماران به مخاطره خواهد افتاد.

عضو کمیسیون ببداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: درصدد هستیم تا به صورت سرزده بازدیدی از برخی بیمارستان‌‌ها داشته باشیم تا درصورت بروز هرگونه تخلف در این زمینه، کمیسیون بهداشت وارد عمل شده و آن را مورد بررسی قرار دهد.

لازم به ذکر است، چندی پیش رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه امروزه شاهد ورود تجهیزات پزشکی با کیفیت پایین به کشور هستیم، از ورود تجهیزات پزشکی قاچاق به بیمارستانهای دولتی کشور خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha