مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تبلیغ مکمل های دارویی و غذایی در رسانه های عمومی ممنوع است.

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تبلیغ مکمل های دارویی و غذایی در رسانه های عمومی ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان غذا و دارو، « امیر حسین جمشیدی» افزود: شرکت های دارویی می توانند مکمل های دارویی و غذایی خود را در مجلات و نشریات اختصاصی پزشکی و سایر فضاهای پزشکی تبلیغ کنند.

جمشیدی گفت : در واقع کادر پزشکی است که باید تصمیم بگیرد مکمل ها در کجا و توسط چه کسی مصرف شوند بنابراین ضرورتی برای پرداختن به این موضوع در اذهان عمومی وجود ندارد.

این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو تصریح کرد: تبلیغات نباید مردم را ترغیب به استفاده خودسرانه از این محصولات کنند.

جمشیدی گفت: موضوع مکمل های دارویی با مواد غذایی متفاوت است چرا که مکمل شکل دارویی دارد و نباید خودسرانه مصرف شود.

وی درخصوص اینکه چرا تبلیغات برخی محصولات غذایی نه چندان مفید همچون چیپس و پفک ممنوع نمی شوند؟ اظهارداشت: مفید نبودن یک محصول حتما به معنای مضر بودن آن نیست،

وی در ادامه توضیح داد : اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشخیص دهد که محصولی مضر است و هیچ جنبه مثبتی ندارد اصلا برای آن مجوز صادر نمی کند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: شرایط و فرد مصرف کننده را نیز در نظر بگیریم برای مثال مصرف روزانه غذاهای چرب مثل کله پاچه برای فردی که اضافه وزن و چربی خون بالا دارد، می تواند مضر باشد اما یک فرد ورزشکار و سالم می تواند برخی مواقع این قبیل خوراکی ها را مصرف کند و با مشکلی مواجه نشود بنابراین نمی توان تمام کله پاچه فروشی ها را تعطیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha