سه‌سارق سابقه‌دار که با تشکیل باندی از مشتریان بانک‌ها دزدی می‌کردند، بار دیگر دستگیر شدند و به یک‌میلیاردتومان سرقت اعتراف کردند. پلیس از شهروندانی که توسط اعضای این گروه مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست برای پیگیری شکایت‌های خود اقدام کنند.

سلامت نیوز: سه‌سارق سابقه‌دار که با تشکیل باندی از مشتریان بانک‌ها دزدی می‌کردند، بار دیگر دستگیر شدند و به یک‌میلیاردتومان سرقت اعتراف کردند. پلیس از شهروندانی که توسط اعضای این گروه مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست برای پیگیری شکایت‌های خود اقدام کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، کارآگاهان در جریان اقدامات پلیس آگاهی برای کنترل و مراقبت نامحسوس از مجرمان سابقه‌دار، اطلاع پیدا کردند یکی از این افراد با تشکیل گروهی سه‌نفری در اطراف شعب بانک‌ها در مناطق مختلف پایتخت و همچنین شهرهای حاشیه‌ای تهران و استان البرز دست به سرقت می‌زند. متهم مردی ٥٦ساله به نام «حمید.ک» است که سوابقش نشان می‌داد ١٠مرتبه به اتهام ارتکاب به انواع سرقت دستگیر شده است. ماموران با انجام اقدامات پلیسی دو همدست حمید را به نام‌های محسن (٣٤ساله) و محمد (٤٥ساله) شناسایی کردند و با بررسی سوابق آنها مشخص شد این دونفر نیز از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مرتبط با موادمخدر، سرقت و تحصیل مال نامشروع هستند.

در ادامه، مخفیگاه متهمان در مناطق پیروزی و شهرری شناسایی شد و چون احتمال داشت دستگیری یکی از این افراد موجب فرار دو متهم دیگر شود، هر سه‌نفر در عملیات همزمان دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند. متهمان در همان تحقیقات اولیه در حالی که مدارک زیادی علیه‌شان وجود داشت و نمی‌توانستند ارتکاب جرم را انکار کنند، به ده‌ها فقره سرقت در اطراف بانک‌ها اعتراف و عنوان کردند ابتدا از میان مشتریان بانک‌ها افرادی را که پول نقد زیادی دریافت می‌کردند، شناسایی و سپس آنها را خارج از بانک تعقیب و در فرصت مناسب لاستیک ماشین سوژه‌هایشان را پنچر می‌کردند. سپس وقتی رانندگان برای تعویض لاستیک از خودرو پیاده می‌شدند، پول‌ها را که داخل ماشین قرار داشت می‌دزدیدند و مالباختگان نیز با توجه به پنچربودن لاستیک نمی‌توانستند آنها را تعقیب کنند.
متهمان در ادامه اعترافات خود شگرد دیگرشان را توضیح دادند و گفتند اگر صاحب خودرو، قبل از تعویض لاستیک در محلی توقف می‌کرد و پول‌ها را با خودش نمی‌برد، بلافاصله به محل پارک خودرو می‌رفتند و پس از شکستن شیشه پول‌ها را می‌دزدیدند و سپس مبلغ به‌دست آمده از دزدی را میان خود تقسیم و برای سرقت بعدی برنامه‌ریزی می‌کردند. سرهنگ حسین زارع، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف جنوب و جنوب‌شرق تهران به‌ویژه در مناطق شهرری، اسلامشهر و محدوده بهشت‌زهرا(س) هر سه‌متهم پرونده برای شناسایی جرایم ارتکابی در اختیار این پایگاه قرار گرفته‌اند. آنها همچنین به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف کمال‌شهر، پاکدشت، شهریار، کرج، ورامین و قلعه‌حسن‌خان اعتراف کرده‌اند و ارزش این پرونده یک‌میلیاردتومان برآورد شده است. این در حالی است که تحقیق از متهمان همچنان ادامه دارد.»

رییس پایگاه نهم آگاهی ادامه داد: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت و به‌منظور شناسایی شکات و مالباختگان، مجوز انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم توسط مقام قضایی صادر شده است و از تمامی شکات که موفق به شناسایی تصویر متهمان شده‌اند یا به شیوه «زاغ‌زنی» مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری- خیابان آستانه مراجعه کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha