فرجود شكوهی، رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی کشور مراتب اعتراض شدید خود نسبت به بازنگری ضرایب فیزیوتراپی در كتاب ارزش های نسبی و مصوبه جلسه اخیر شورایعالی بیمه را اعلام كرد.

اعتراض شدید رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی نظام پزشکی به وزیر بهداشت

سلامت نیوز:فرجود شكوهی، رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی کشور مراتب اعتراض شدید خود نسبت به بازنگری ضرایب فیزیوتراپی در كتاب ارزش های نسبی و مصوبه جلسه اخیر شورایعالی بیمه را اعلام كرد. 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشكی، عضو شورایعالی نظام پزشكی در اعتراض به وزیر بهداشت نوشت؛


متاسفانه برخلاف نقطه نظرات كارشناسی شورایعالی نظام پزشكی و انجمن فیزیوتراپی ایران در مصوبه اخیر شورایعالی بیمه در خصوص ارایه خدمات یكسان، ‌ تعرفه ها متفاوت دیده شده است. این مهم بدعت بسیار خطرناكی است و علاوه بر اجحاف به جامعه خدوم فیزیوتراپی كشور، ظلم آشكاری به بیماران دردمند نیز به شمار می رود.

زمانی که شورایعالی بیمه مصوبات کمیسیون تعرفه نظام پزشکی را که حاصل یکسال کار کارشناسی همکاران در این کمیسیون در خصوص رشته فیزیوتراپی و  چکیده ساعت ها بحث، بررسی و جلسات متعدد با نمایندگان انجمن فیزیوتراپی ایران بوده است  را تماما" بدور انداخته و هر چه را كه می خواهد مصوب می کند، ما فیزیوتراپیست ها كه خود التیام بخش آلام بیماران هستیم، این درد را به چه زبانی فریاد کنیم

مصوبات اخیر شورایعالی بیمه در وهله اول برخلاف منویات حضرتعالی به لحاظ بازنگری در کتاب تعرفه و همچنین بی اعتنایی تمام به سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن فیزیوتراپی و در نهایت ظلم به نظام سلامت کشور است که مردم کشور را از خدمات بهتر در زمینه فیزیوتراپی محروم، همکارانم را آن هم در دولتی که شعارش تدبیر و امید است، مایوس و ناامید کرده است !


1 ساعت تفکر از 70 سال عبادت ارزشمند تر است، از شما میپرسمآیا نادیده انگاشتن و بدور ریختن هزاران ساعت وقت و اندیشه  افراد متخصص در جلسات متعدد کمیسیون تعرفه در سازمان نظام پزشکی و انجمن فیزیوتراپی ایران تدبیر است؟


مسوولان شورایعالی بیمه و وزارت بهداشت باید توجه داشته باشند كه ارائه خدمات فیزیوتراپی در تمامی مراكز فیزیوتراپی در سطح كشور، منحصرا توسط فیزیوتراپیست ها صورت می گیرد و لا غیر !

برای من بعنوان کسی که قریب 20 سال کار کلینیکی در زمینه فیزیوتراپی انجام می دهد، قابل قبول نیست که ازسوی شورایعالی بیمه دو تعرفه برای ارایه یک خدمت واحد که آن هم فقط و فقط  توسط همکاران فیزیوتراپیست انجام می شود، تعیین شده باشد این تعرفه دوگانه برای خدمتی که تنها توسط فیزیوتراپیست ها اعمال می شود برای چیست؟ و بر چه مبنایی تعرفه اعلام شده را به میزان ٨٠٪ برای فیزیوتراپیست های زحمتکش كشور تعدیل كرده اند؟

در این راستا بی توجهی محض به جزء حرفه ای خدمات فیزیوتراپی و تعرفه گذاری نامناسب جهت خدمات ارزشمندی مانند ارزیابی و برنامه ریزی فیزیوتراپی ، تمرین درمانی، درمان های دستی، ماساژ و آب درمانی است كه متضرر اصلی در این آشفته بازار، بیماران عزیز هستند.


مگر می توان به یک استاد خلبان گفت که بدون هواپیما پرواز کن یا به فرمانده عالی جنگ گفت كه بدون لشگرش به جنگ برود.
هنر فیزیوتراپیست در دستانش است؟؟؟، اولین درسی است كه به دانشجویان فیزیوتراپی در روز اول دانشگاه در تمامی کشورها داده می شود. حال آنکه در تعرفه جدید جایی برای دست های معجزه گر فیزیوتراپیست باقی نمانده است! این تعرفه نشانگر آن است که مسوولان محترم شورایعالی بیمه یا کوچکترین اطلاعی از رشته تخصصی فیزیوتراپی ندارند و یا آنکه آگاهانه خود را به ندانستن زده اند.


دكتر هاشمی؛
یکی از حسن های جنابعالی در دوران تصدی در وزارت بهداشت، بازدید های سرزده به مراکز مختلف و حل مشکلات همکاران در گروه های مختلف پزشکی است که امیدواریم  بزودی بازدیدی از مراکز فیزیوتراپی داشته باشید تا ببینید؛

بیماران با شرایط متفاوت روزانه به مدت 10 جلسه تحت معاینه، ارزیابی و درمان فیزیوتراپیست ها قرار گرفته و روند بیماری با توجه به وضعیت هر بیمار، روزانه برنامه ریزی و درمان انجام می شود در حالیکه در تعرفه جدید، آگاهانه و عامدانه حتی عنوان ارزیابی و درمان رشته فیزیوتراپی هم دستخوش تغییرشده است.

در دوره تخصصی درمان های دستی، اساتید همیشه براین باور بودند که فیزیوتراپی مکمل تمامی اعمال جراحی است و در بسیاری از موارد حتی زمان بسیاری از اعمال جراحی بعد از جلسات تقویت و آماده سازی عضلات بیماران، توسط فیزیوتراپیست و با پیشنهاد فیزیوتراپیست ها تعیین می شد اما متاسفانه رویكرد پزشك سالاری در ساختار مدیریتی درمان، منجر به بی توجهی و ظلم مضاعف به گروه های دیگر درمانی خصوصا" فیزیوتراپی" شده است.


در این مورد خاص از شما تقاضا می كنم كه شخصا به درخواست بازنگری تعرفه های فیزیوتراپی در كتاب ارزش های نسبی مورد درخواست همكاران فیزیوتراپیست ما از سراسر كشور، رسیدگی و اجازه ندهید كه در دولت تدبیر و امید با لابی قدرت و تزویر، حق و حقوق قانونی و مشروع خدوم ترین اقشار نظام سلامت، پایمال زورمداران گردد.


و کلام آخر؛
چشمان هزاران فیزیوتراپیست کشور به دستان معجزه گر و شفا بخش شما دوخته شده است.آیا جامعه فیزیوتراپی کشورمی توانند همچون حل بسیاری از معضلات پزشکی کشور، به تدبیر شما در مورد بازنگری مجدد تعرفه ناعادلانه فیزیوتراپی امید داشته باشند؟ امیدوارم که اینگونه باشد.

با تشکر
فیزیوتراپیست دكترفرجود شکوهی
عضو شورایعالی نظام پزشکی
رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی  کشور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • arghavan ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    2 0
    برنامه وهدف جناب وزیر فقط پرکردن جیب نخبه هاست البته بابرداشتن از جیب بقیه پرسنل پیراپزشک اونافقط،بخورن بخوابن توهین فحشاشی کنن و پولشو بگیرن