پزشکان سوئدی معتقدند کاهش میزان مصرف کربوهیدرات‌ها می‌تواند به تسکین علائم سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) کمک کند.

سلامت نیوزپزشکان سوئدی معتقدند کاهش میزان مصرف کربوهیدرات‌ها می‌تواند به تسکین علائم سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، در این بررسی پزشکان سوئدی مشاهده کردند در هر 10 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها در بهبود وضعیت این بیماران نقش داشته و حذف کربوهیدرات‌ها به طور چشمگیری در از بین بردن این علائم موثر است.

متخصصان بر این باورند که توجه به نوع رژیم غذایی می‌تواند در درمان این سندرم موثر باشد. همچنین باید توجه داشت در نظر گرفتن نوع خوراکی‌های مصرفی فرد و مشخص کردن غذاهای محرک و تشدیدکننده علائم سندرم روده تحریک‌پذیر در بیمار حائز اهمیت است. در واقع با این روش پزشکان می‌توانند مطابق با نیازهای بیمار، رژیم غذایی مناسب برای او را تعیین کنند.

علائم سندرم روده تحریک پذیر در بیمارانی که از خوراکی‌های حاوی کربوهیدرات‌های غیرقابل هضم شامل سیب، آرد گندم و لوبیا استفاده می‌کنند، تشدید می‌شود.

در این مطالعه از افراد شرکت کننده درخواست شد رژیم غذایی حاوی میزان پایینی از این نوع کربوهیدرات‌ را دنبال کنند که در نهایت با نتایج خوبی روبرو شدند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در این رژیم غذایی خوراکی‌های حاوی مقدار زیادی از کربوهیدرات‌های غیرقابل هضم حذف شده و با خوراکی‌های دیگری که برای معده و روده قابل تحمل‌تر هستند جایگزین می‌شود. به طور مثال می‌توان سیب و گل کلم را با پرتغال و هویج جایگزین کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha