مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اختصاص بخشی از بودجه درمان به آموزش، راهی برای پیشرفت پژوهش های علمی کشور است افزود: اختصاص بودجه مورد نیاز پروژه های پژوهشی و جذب سرمایه گذاران در این زمینه، مهم ترین نقش را در روند پیشرفت پژوهش های کشور به ویژه در رشته ارتوپدی دارد.

سلامت نیوزمدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اختصاص بخشی از بودجه درمان به آموزش، راهی برای پیشرفت پژوهش های علمی کشور است افزود: اختصاص بودجه مورد نیاز پروژه های پژوهشی و جذب سرمایه گذاران در این زمینه، مهم ترین نقش را در روند پیشرفت پژوهش های کشور به ویژه در رشته ارتوپدی دارد.

دکتر تقی بغدادی در گفت و گو با  ایسنا ، با اشاره به اینکه رشته ارتوپدی در ابتدا تنها به عنوان جراحی عمومی به کار می رفت گفت: رشته ارتوپدی در ابتدا در زمینه های شکستگی و ناهنجاری های مادر زادی استفاده می شد اما با پیشرفت علمی و شکل گیری تخصص ها، مراتب درمانی این رشته تکامل پیدا کرد.

وی ادامه داد: امروزه دانشگاه های سراسر کشور رشد چشم گیری در زمینه های آموزشی و علمی در رشته های مختلف پزشکی از جمله ارتوپدی داشته است و در برخی از رشته ها همگام با پیشرفت های پزشکی دنیا در حرکت است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه تهیه تجهیزات پزشکی ارتوپدی در بسیاری از کشور های دنیا با مشکلاتی مواجه است، گفت: در کشور ما تجهیزات پزشکی به ویژه تجهیزات اتاق عمل در مقاطعی جبران شده است و بیمارستان ها در این زمینه مشکلی ندارند.

بغدادی تصریح کرد: با توجه به تحولات آموزشی، داوطلبان زیادی برای رشته های تخصصی پزشکی وجود دارد و با دارا بودن نمره های برتر در رشته ی ارتوپدی خوشبختانه رشد کیفیت آموزشی رو به افزایش است.

این فوق تخصص ارتوپدی کودکان کاهش سرعت اینترنت برای انجام پژوهش های علمی را از موانع پیشرفت علم دانست و گفت: در اختیار داشتن اینترنت پر سرعت، امکان بورسیه دانشجویی برای کارهای پژوهشی و افزایش امکانات با سرمایه گذاری های بیشتر از عوامل تسهیل کننده پیشرفت پروژه های پژوهشی کشور است.
وی در پایان یادآور شد: وزارت بهداشت با حل مشکلات موجود، در مسیر برنامه تحول سلامت با ایجاد فرصت و اختصاص بخشی از بودجه درمانی به آموزش، زمینه ی پیشرفت پژوهش های پزشکی را فراهم می کند بنابراین وضعیت بهتری نسبت به حال در انتظار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha