سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 137437

استاندار قم با اشاره به آثار و تبعات منفی خشکسالی‌های اخیر در کشور و استان قم گفت: بحران خشکسالی در قم را باید جدی گرفت.

سلامت نیوز:  استاندار قم با اشاره به آثار و تبعات منفی خشکسالی‌های اخیر در کشور و استان قم گفت: بحران خشکسالی در قم را باید جدی گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم در تالارامام رضا(ع) افزود: وقوع بحران‌های طبیعی در قم با توجه به تجربه‌های تاریخی واقعا یک مساله جدی و انکار ناپذیر است، ولی می توان با مدیریت بحران و اقدامات پیشگیرانه از تبعات و آثار بحرانهایی مانند سیل، زلزله و خشکسالی در قم کاست.

استاندار قم مهمترین بحران استان قم را کم آبی و خشکسالی اعلام و تصریح کرد: اگر در استان قم هیچ حادثه طبیعی دیگری نداشته باشیم، مساله خشکسالی به تنهایی کافی است تا برای ما مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم خواستار تعامل بیشتر مدیران استان قم با دستگاه‌های اجرایی ملی در جهت جذب بیشتر اعتبارات مربوط به حوزه مدیریت بحران در کشور شد و گفت: هریک از مدیران استان قم بر اساس شرح وظایف کارگروه‌های چهارده گانه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، باید سهم بیشتری از اعتبارات ملی و اعتبارات دستگاه‌های ملی جذب کنند تا در آینده بتوانیم گام‌های مهمترین برای کاهش آثار و تبعات حوادث طبیعی در قم برداریم.

در این جلسه 10 نفر از اعضا و رؤسای کارگروه‌های 14 گانه، گزارش عملکرد کارگروه خود را ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha