سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 137442

اگر دوش شما طی سال ها بوسیله مواد معدنی آب گرفته است، احتیاج به تمیزکاری دارد. به جای استفاده از مواد شیمیایی که به شما و دوش صدمه می زنند روش های زیر را دنبال کنید تا ببینید چطور می توانید دوش را با راه های زیست محیطی دوستانه تری تمیز کنید.

سلامت نیوز: اگر دوش شما طی سال ها بوسیله مواد معدنی آب گرفته است، احتیاج به تمیزکاری دارد. به جای استفاده از مواد شیمیایی که به شما و دوش صدمه می زنند روش های زیر را دنبال کنید تا ببینید چطور می توانید دوش را با راه های زیست محیطی دوستانه تری تمیز کنید.

جوشاندن در سرکه
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت چگونه، از سرکه سفید که ایمن، موثر و ارزان است استفاده کنید.
1 سر دوش خود را برای مواد معدنی رسوب کرده چک کنید. آنجا مواد تغییر رنگ داده و سخت شده وجود خواهند داشت که برای مدتی تمیز نشده اند.


2ماهی تابه یا ظرف خود را تا جایی که سر دوش در آن غوطه ور شود با سرکه سفید پر کنید.
3 سر دوش را داخل آن بیندازید. سر دوش را از هم جدا کنید ( باید باز شود) و داخل تابه بیندازید.


4 ظرف را روی اجاق بگذارید. اجازه بدهید سر دوش برای چند دقیقه به جوش بیاید زمان آن بستگی به جنس سر دوش دارد. آن را نجوشانید یا دما را خیلی بالا نبرید زیرا ممکن است سر دوش ذوب شود. همچنین توجه کنید که سر دوش در سرکه شناور باشد و به ته ظرف نچسبیده باشد.


5سر دوش را بشویید. زمانی که سر دوش شما به اندازه کافی جوشید مواد رسوبی را تمیز کنید، آن را از ظرف خارج کنید، آن را با آب بشویید و دوباره ببندید. آن را به شیر آب ببندید و مطمئن شوید که تمام مواد معدنی از آن خارج شده باشند.

سرکه و وسایل گرمازا
این یک جایگزین برای روش قبلی است اگر شما نمی خواهید از گرما، جوشاندن و اجاق استفاده کنید.


6سر دوش را به مدت 1 یا 2 ساعت درون ظرفی روی وسیله گرمازا خیس کنید. ممکن است زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه مطلوب بگیرد بنابراین ممکن است احتیاج باشد که سر دوش را طول شب در سرکه خیس کنید.


7روش دیگر، استفاده از سرکه گرم است
– اول سرکه را گرم کنید.
– سر دوش را از هم باز کنید، سپس آن را داخل ظرف سرکه گرم بگذارید. این روش بسیار مناسب برای زمانی است که شما از ذوب شدن آن نگران هستید. چک کنید چقدر تمیز شده است. آن را بردارید یا زمان بیشتری بگذارید بماند.

سرکه و پوشش پلاستیکی
برای اینکه سر دوش را باز نکنید از این روش استفاده کنید.


8سرکه را درون کیسه پلاستیکی بریزید. یک کیسه در اندازه ساندویچ هم برای این کار مناسب است.


9کیسه را روی سر دوش بکشید.


10با یک بند لاستیکی انتهای آن را ببندید. شما می توانید از یک بند چند لایه، بند الاستیکی یا روش دیگر برای بستن آن استفاده کنید.


11بگذارید یک شب، سر دوش در سرکه بماند. صبح روز بعد سر دوش مثل روز اول بدون ساییدن تمیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha