عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح تحول نظام سلامت پروسه 12 ساله است، گفت: تا کنون حدود 9 هزار میلیارد تومان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به اجرای این طرح اختصاص پیدا کرده است.

سلامت نیوز:  عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح تحول نظام سلامت پروسه 12 ساله است، گفت: تا کنون حدود 9 هزار میلیارد تومان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به اجرای این طرح اختصاص پیدا کرده است.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح تحول سلامت یکی از اقدامات مطلوب دولت و وزارت بهداشت است که در سال جاری آغاز شده اما ادامه آن باید با برنامه ریزی دقیق تری انجام شود تا نواقص طرح برطرف شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: منابع لازم برای اجرای طرح تحول سلامت باید با همکاری مجلس و دولت تامین شود تا ثمرات مثبت آن را در آینده شاهد باشیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش اجرای برنامه های آموزشی در طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: برنامه آموزشی طرح تحول سلامت از اسفندماه امسال آغاز می شود و در این برنامه به تربیت و آموزش پزشک از جمله پزشک خانواده پرداخته خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به رشد 13 درصدی بودجه بیمه‌ ها برای سال آینده اظهار داشت: با توجه به اینکه درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت توسط بیمه‌ ها تأمین می ‌شود، اما شاهدیم که بودجه بیمه ‌ها رشد چندانی نداشته و اگر اینگونه پیش رود، درآمد اختصاصی وزارت بهداشت محقق نمی ‌شود، اگر در مجموع، بودجه بیمه ‌ها افزایش پیدا نکند، پرداخت از جیب مردم بار دیگر افزایش پیدا می‌ کند. از طرفی درآمد اختصاصی وزارت بهداشت 30 درصد و کل بودجه وزارت بهداشت نسبت به سال 93 برای سال 94 دو برابر افزایش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha