بنیانگذار رشته مراقبت های ویژه در ایران گفت: مصیبت بزرگ آی سی یو ( بخش مراقبت های ویژه ) در زمان حاضر ، تجویز و دادن آنتی بیوتیک به بیماران است.

سلامت نیوز:  بنیانگذار رشته مراقبت های ویژه در ایران گفت: مصیبت بزرگ آی سی یو ( بخش مراقبت های ویژه ) در زمان حاضر ، تجویز و دادن آنتی بیوتیک به بیماران است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر «محمد حسین نجم آبادی » روز چهارشنبه در دومین همایش بین المللی مراقبت های ویژه افزود: پزشکان با تجویز آنتی بیوتیک برای بیماران بستری دربخش های مراقبت ویژه، قصد پیشگیری از بروز عفونت را دارند این در حالی است که این موضوع باعث افزایش عفونت می شود.

وی تصریح کرد: زمانی که آنتی بیوتیک به بیمار داده می شود هر چند یک سری باکتری از بین می رود اما از طرف دیگر دیگر از باکتری ها به شکل انفجاری شروع به رشد می کند و این، همان عفونت دربدن بیمار است.

** نبود مدیریت صحیح در بخش آی سی یو

وی درادامه یکی دیگر از مشکلات بخش آی سی یو در ایران را نبود مدیریت صحیح دراین حوزه عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر دربیمارستان های خصوصی و دولتی فقدان این مدیریت دربخش مراقبت های ویژه را داریم.

بنیانگذار رشته مراقبت های ویژه افزود: با توجه به اینکه 90 درصد درمان در بخش مراقبت های ویژه بعهده پرستاران است باید دراین بخش آموزش های لازم به این قشر ارایه شود چرا که تازمانی که این اقدام صورت نگیرد نمی توان یک بخش آی سی یو مناسب داشته باشیم.

نجم آبادی همچنین تاکید کرد: با توجه به سالمند شدن جمعیت کشور در آینده بخش مراقبت های ویژه قسمت مهمی از حوزه پزشکی می شود.
دومین همایش بین المللی مراقبت های ویژه به مدت سه روز در سالن همایش های کتابخانه ملی در حال برگزاری است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha