رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم بتوانیم جواب قانع‌کننده‌ای برای نگرانی‌های مردم خوزستان داشته باشیم.

ابتکار: امیدواریم جواب قانع‌کننده‌ای برای نگرانی‌های مردم خوزستان داشته باشیم

سلامت نیوز: رئیس سازمان حفاظت محیطزیست گفت: امیدواریم بتوانیم جواب قانع‌کننده‌ای برای نگرانی‌های مردم خوزستان داشته باشیم.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ورود مقدار زیادی آب به حوضچه‌های اول، دوم و سوم تالاب هورالعظیم اظهار داشت: امیدواریم با این اقدام، 20 هزار هکتار از نقاطی که امکان ایجاد گردوغبار در آنجا زیاد است، آبگیری شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این کار تداوم داشته باشد زیرا براساس اخباری که در اختیار داریم، به دلیل کاهش بارندگی‌ها، این کار با کندی مواجه شده است؛ به هرحال ورود آب به تالار هورالعظیم با همکاری وزارت نفت بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به انجام مالچ‌پاشی در برخی مناطق استان خوزستان برای کنترل گردوغبار گفت: مالچ‌پاشی از قدیم هم با ترکیبات هیدروکربنی و نفتی انجام می‌شده است که البته درباره آن اختلاف‌نظرهای زیادی وجود دارد زیرا ممکن است حاوی ترکیباتی مانند فلزات سنگین هم باشد که این آلودگی‌ها در بلندمدت باقی می‌ماند. ولی در هر حال در مواقع اضطراری مالچ نفتی هم قابل استفاده است. اما در حال حاضر صحبت از مالچ‌‌های پلیمری است که می‌تواند هم جلوی گردوغبار را بگیرد و خاک را تثبیت کند و هم اینکه زمینه‌ای را برای کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم و سازگار با محیط فراهم کند.

ابتکار ادامه داد: این کار برنامه اصلی ما است و امیدواریم به زودی بتوانیم از مردم و جوانان علاقه‌مند خوزستانی دعوت کنیم تا بیایند و در جریان کاشت نهال‌‌های مناسب و مقاوم که می‌تواند به تثبیت خاک و جلوگیری از تولید گردوغبار کمک کند، مشارکت کنند.البته این کار نیازمند برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم ایت که ان‌شاءالله دولت در برنامه‌های خود قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه در دولت، در جریان ابعاد مختلف این موضوع قرار می‌گیریم گفت: ان‌شاءالله به زودی از نزدیک هم سفری به خوزستان خواهیم داشت. در استان هم استانداری و بخش‌های مختلف در این زمینه بسیار جدی هستند. امیدواریم بتوانیم به زودی در مقابل دغدغه و نگرانی‌های مردم جواب قانع‌کننده‌ای را با اقدامات موثر و مفید داشته باشیم. همان‌طور که در بخش آلودگی هوای ناشی از سوخت و احتراق داشتیم، ان‌شاءالله برای گردوغبار هم بتوانیم اقدامات خوبی را عرضه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha