معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آرایشی سازمان غذا و دارو، از تجدید نظر در واردات فرآورده‌های پر نمک خبر داد.

سلامت نیوز:  معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آرایشی سازمان غذا و دارو، از تجدید نظر در واردات فرآورده‌های پر نمک خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سهیل اسکندری گفت: برنامه‌های این اداره کل برای مصرف نمک در سبد غذایی مردم دو محور اصلی دارد که شامل ید دار کردن نمک و کاهش مصرف نمک است.

وی با اشاره به همکاری سازمان غذا و دارو و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در ابلاغ بخشنامه‌ای به کارخانه‌های تولید مواد غذایی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه کارخانه‌ها ملزمند استفاده از نمک در تولید محصولات خود را به میزان 10 درصد کاهش دهند و از ورود فرآورده‌های غذایی پر نمک به کشور جلوگیری شود.

اسکندری ادامه داد: بر اساس دستور سازمان غذا و دارو این کارخانه‌ها باید خلوص نمک مورد استفاده خود را از طریق سیستم مربوطه کنترل کنند.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به عنوان قطب کارگروه نمک انتخاب شده است افزود: طبق بررسی‌هایی که از طریق معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرد تمام اطلاعات گردآوری شده و اگر عدم انطباقی وجود داشته باشد در این کارگروه جمع بندی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha