رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست اجازه استقرار هیچ کارخانه جدیدی را در اطراف تهران نمی‌دهد، گفت: به صنایع مستقر فرصت کوتاهی داده شده تا تمام الزامات زیست محیطی را رعایت کنند.

سلامت نیوز:  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست اجازه استقرار هیچ کارخانه جدیدی را در اطراف تهران نمی‌دهد، گفت: به صنایع مستقر فرصت کوتاهی داده شده تا تمام الزامات زیست محیطی را رعایت کنند. 

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه خارج شدن کارخانه ابزار ایران از شهر تهران اقدام بسیار مهمی بوده است، اظهار کرد: صنایع موجود در شهر تهران باید تمام الزامات زیست محیطی را رعایت کنند و بدانند سازمان حفاظت محیط زیست تحت هیچ شرایطی اجازه آلودگی‌ها، پساب و پسماند را به صنایع در مجاورت شهرهای بزرگ همچون تهران نمی‌دهد.

وی افزود: اگر صنایع دارای مشکل باشند سازمان محیط زیست مهلت کوتاهی به آنها جهت رفع موانع و مشکلات می‌دهد اما هیچ گونه مماشاتی در کار نیست.
معاون رئیس جمهور با اشاره به بازرسی‌های شبانه تهران در مورد صنایع، بیان کرد: بخش صنعت در استان تهران در گذشته با نابسامانی‌های فراوانی روبرو بوده است.

ابتکار تأکید کرد: کارگاه‌ها و مجموعه‌های صنعتی حداق مجوزها و پروانه صنعتی ندارند باید هر چه زودتر جهت ساماندهی وضعیت خود اقدام کنند.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: دوره‌ بی‌قانونی در رابطه با واحدهایی که مجوزهای لازم محیط زیستی را ندارند، گذشته است، البته ما در این دوره با واحدهای صنعتی همکاری مؤثری را داشته‌ایم و تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.چابتکار با تأکید بر اینکه واحدهای صنعتی بزرگ سیستم‌های خود را اصلاح کرده‌اند، اضافه کرد: اما هنوز در بخش‌های زیادی از صنایع تهران مشکلات پابرجاست و تأکید سازمان محیط زیست بر این است تا هر چه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست طی سال‌های گذشته همواره پیشنهاد داده تا صنایع بزرگ به تدریج از تهران خارج شوند، بیان کرد: بعضی از این صنایع ذاتا آلودگی بالایی ایجاد می‌کنند و نباید در مجاورت شهرهای بزرگ همچون تهران فعالیت کنند به همین منظور دولت برای این صنایع تسهیلاتی را قائل می‌شود تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان محیط زیست در خصوص استقرار صنایع جدید در تهران بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند، افزود: سازمان محیط زیست اجازه نمی‌دهد کارخانه‌ای خلاف ضوابط صنعتی جدید مخصوصا در اطراف تهران افتتاح شود.

ابتکار ادامه داد: تنها به صنایعی اجازه استقرار داده می‌شود که فعالیت‌های آنها هایتک باشد و هیچ گونه خروجی و آلودگی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون استقرار صنایع در حد فاصل 120 کیلومتری تهران ممنوع است و بر اساس تصویب مجلس صنایع آلاینده مشمول پرداخت جریمه هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha