رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله توسعه از انجمن های علمی تخصصی خواست تا با بیان نظرات خود در پیشبرد اهداف سلامت کشور تاثیر گذار باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، " شهاب الدین صدر " در نشست روسای انجمن های علمی تخصصی گفت: امروز یکی از تجربه های نظام اسلامی با اجرای قانون نظام پزشکی در حال وقوع است.
وی افزود: این یک تجربه موفق واگذاری امور به مردم وجلب مشارکت بیشتر آحاد جامعه است و ساختار و قانون نظام پزشکی یک نماد مترقی برای این واگذاری است.
رییس سازمان نظام پزشکی رویکردسازمان راتلاش برای به جای گذاردن کارنامه ای فعال و درخشان دانست وگفت:از سال 83 بعد از تصویب قانون جدید این سازمان صدور پروانه های مطب با نظم وسرعت بالایی انجام شد و هم اکنون در 70 نظام پزشکی در شهرستانها در حال اجراست.
"صدر"با تاکید بر اینکه براساس قانون تصویب تعرفه های درمانی بخش غیر دولتی برعهده این سازمان است ،گفت:تعرفه ای که سازمان براساس قانون اعلام می کند ،ملاک دریافت هزینه های بخش خصوصی است و دستگاه های قانونی کشور هم به این موضوع توجه دارند.
وی با اشاره به اینکه در زمینه کارشناسی وتعرفه های بخش خصوصی مشکل خاصی با دستگاه های مختلف نداریم ،گفت :وزارت بهداشت تنها به چند مورد از تعرفه های خدمات پزشکی اعلام شده انتقاد دارد که در نهایت منتظر اظهار نظر دیوان عدالت اداری در این خصوص هستیم .
رییس سازمان نظام پزشکی گفت : درماه های گذشته فشار سنگینی در خصوص تعرفه گذاری از سوی برخی دستگاه های اجرایی به این سازمان وارد شد که خوشبختانه با درایت وهمت منتخبان جامعه پزشکی در حال حل شدن است .
صدر ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی نظام پزشکی سازمان موظف شده است با همکاری تنگاتنگ انجمن های علمی وتخصصی وایجاد کمیته های متشکل از اساتید برجسته وروسای انجمن ها نسبت به بررسی کارشناسی ودقیق ادعاهای علمی وپزشکی اقدام کند.
وی با بیان اینکه هماهنگی لازم دراین زمینه با انجمن ها صورت گرفته است ،گفت :سازمان در نظر دارد با این اقدام ضمن دفاع از حقوق بیماران از ادامه اینگونه تبلیغات غیر واقعی ونادرست جلوگیری کند.
رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه گاها در مواردی اختلافاتی بین گروه‌های مختلف پزشکی به وجود می‌آید، گفت: انجمن‌های علمی تخصصی می‌توانند با برگزاری جلسات کارشناسی در حل و فصل این مسائل موثر باشند. ضمن آن که نباید این گونه موضوعات به رسانه‌ها و افکار عمومی انتقال یابد.
صدر در رابطه با مشکلات و اعتراض‌های اخیر در زمینه انجام اعمال سونوگرافی نیز گفت: ضرورت دارد انجمن‌های رادیولوژی و زنان و مامایی در این زمینه تعامل خوبی برقرار کرده و نگذارند بین گروه‌های پزشکی چالشی به وجود بیابد.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات نظام پزشکی در 27 دی ماه گفت: پس از اصلاح آیین‌نامه انتخابات از سوی شورای عالی و اعلام تاریخ برگزاری انتخابات از سوی وزیر بهداشت، هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی و هیات‌های اجرایی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی در تهران بزرگ انتخاب شده است،گفت:براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با هیات نظارت بر انتخابات، تاکید جدی‌ بر رعایت دقیق ضوابط و مقررات قانونی صورت گرفته است.
صدر تاکید کرد: باید در جهت شرکت آحاد جامعه پزشکی انتخابات هیات مدیره نظام پزشکی تلاش کنیم تا پشتوانه مناسبی برای فعالیت منتخبان باشد.
وی همچنین مهم‌ترین موضوع در اجرای انتخابات نظام پزشکی را برگزاری سالم و منطبق با قانون آن دانست و از روسای انجمن‌های علمی تخصصی خواستار شد تا ازکسانی که در انجمن‌ها آمادگی دارند، دعوت شود که در این انتخابات مهم شرکت کنند.
رییس کل سازمان نظام پزشکی در پایان با مقایسه وضعیت فعلی نظام پزشکی با سال‌های گذشته افزود: امروز نظام پزشکی ضمن برقراری تعامل و روابط مناسب با سایر نهادها و بخش‌های نظام،‌ مصمم و استوار از دستاوردها و آرمان‌های جامعه پزشکی دفاع کرده و اجازه دخالت دیگران را در این مسیر نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha