چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 137537

شاید شما هم از آن دسته زنان خانه‌داری هستید که بعضی از روزها کسالت و خستگی به سراغ شما می‌آید و از فضای خانه و کارهای خود خسته می‌شوید می‌توانید با راهکارهای پیشنهادی ما، خودتان را سرحال بیاورید.

سلامت نیوز: شاید شما هم از آن دسته زنان خانه‌داری هستید که بعضی از روزها کسالت و خستگی به سراغ شما می‌آید و از فضای خانه و کارهای خود خسته می‌شوید می‌توانید با راهکارهای پیشنهادی ما، خودتان را سرحال بیاورید:

خستگی‌تان را به رسمیت بشناسید:‌ نخستین مورد این است كه شما به‌خودتان حق بدهید كه خسته‌شده‌اید. شغل شما خانه‌داری است و هر شغلی خستگی‌ها و بی‌حوصلگی‌های مقطعی خاص خودش را دارد. شما نیز آنطور كه بعضی‌ها تلقین می‌كنند، فعالیت خانه‌داری خودتان را دست‌كم نگیرید.

به‌خودتان مرخصی بدهید:‌ اگر بچه ندارید، می‌توانید به راحتی یك روز را به‌خودتان مرخصی بدهید. هیچ كدام از كارهایی كه تصمیم داشته‌اید آن روز برای خانه انجام دهید را انجام ندهید. برای غذا به بیرون زنگ بزنید یا حاضری بخورید. با خودتان كنار بیایید كه ممكن است آن روز خاص هیچ‌چیز سر جای خودش نباشد ولی در عوض، شما استراحت می‌كنید و برای روزهای دیگر تازه و سرحال خواهید شد. اگر بچه دارید با دوست یا یكی از اعضای خانواده خود هماهنگ كنید و بچه را پیش او بگذارید. حتما دلتان برایش تنگ می‌شود پس می‌توانید مرخصی ساعتی بگیرید نه روزانه!

مطمئن شوید بدنتان كمبودی ندارد: ممكن است كسالت شما به‌خاطر كمبود ویتامین‌ها یا آهن باشد. با پزشكتان مشورت كنید و هروقت لازم است آزمایش بدهید و از نداشتن این كمبود ویتامین‌ها مطمئن بشوید.

دوش بگیرید: دوش گرفتن باعث می‌شود روحیه‌تان سر جایش بیاید. دوش بگیرید و مطمئن باشید بعد از آن، كسلی و بی‌حوصلگی شما نصف خواهد شد و همه‌‌چیز به‌نظرتان بهتر می‌شود.

از خانه بیرون بروید: یكی از مهم‌ترین دلایل كسالت كسانی كه خانه‌دارند می‌تواند یكنواختی محیط‌شان باشد. اكثر آدم‌ها برای كارشان بیرون می‌روند ولی احتمالا شما از فضای خانه خارج نمی‌شوید. از خانه بیرون بروید. می‌توانید در خیابان‌ها قدم بزنید، به خانه دوستانتان بروید، به فروشگاه مورد علاقه‌تان سرك بكشید یا نزدیك‌ترین پارك به خانه‌تان را انتخاب كنید. مهم این است كه آب و هوایی عوض كنید.

مهمان دعوت كنید: برای اینكه سرحال بیایید می‌توانید به چند نفری كه با آنها راحتید زنگ بزنید و برای عصرانه دعوتشان كنید. اگر پذیرایی از مهمان برایتان راحت است مهم نیست این افراد چه كسانی باشند اما اگر یك روز مرخصی برایتان به‌معنای هیچ كار نكردن است كسانی را دعوت كنید كه هیچ تعارفی با آنها ندارید و خودشان از خودشان پذیرایی می‌كنند. دیدار با كسانی كه دوستشان دارید می‌تواند خلقتان را سر جایش بیاورد.

به فعالیت‌های شخصی بپردازید: اگر كتابی دارید كه نیمه مانده، در روز مرخصی‌تان آن را تمام كنید تا احساس بهتری داشته باشید. اگر لازم است به آرایشگاه بروید این روز خاص را انتخاب كنید. فیلمی كه دوست دارید را ببینید. غذایی كه دوست دارید را بپزید. این روز برای شماست؛ هرطور دلتان می‌خواهد از آن استفاده كنید.

منبع:همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha