چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 137544

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از اعلام نیازمندی‌های مالی و تجهیزاتی اورژانس اهواز خبر داد و گفت: تعداد مراجعان به اورژانس اهواز در روزهای بسیار بحرانی آلودگی هوا زیر50 تن بوده است.

سلامت نیوز:  رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از اعلام نیازمندی‌های مالی و تجهیزاتی اورژانس اهواز خبر داد و گفت: تعداد مراجعان به اورژانس اهواز در روزهای بسیار بحرانی آلودگی هوا زیر50 تن بوده است. 

شهریار میرخشتی در گفت‌وگو با آنا در تشریح جزئیات آمار مراجعان به اورژانس اهواز در روزهایی که شدت آلودگی‌ هوا و گرد و غبار به وضعیت بحرانی رسید، اظهار کرد: بسیاری از بیماران تنفسی اهواز در هفته گذشته با اورژانس تماس نگرفته و برخی به صورت شخصی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند بر همین اساس اورژانس استان خوزستان مرجع دقیقی برای اعلام تعداد بیماران تنفسی نیست.

وی گفت: در روز پنجشنبه و جمعه که تعداد مراجعان به اورژانس در استان خوزستان بسیار زیاده بوده، مراجعات زیر 50 تن بوده است. در صورتی که تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و درمانگاه‌ها بسیار بالا بوده است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان یادآور شد: در مواقعی که گرد و غبار در شهر اهواز بروز می‌کند، مردم دچار بحران تنفسی نمی‌شوند به طوری که با مرکز فوریت‌های اورژانس تماس می‌گیرند بلکه یا به صورت شخصی به بیمارستان مراجعه می‌کنند و یا در دراز مدت مشکلاتی برای آنان ایجاد می‌شود.

میرخشتی ادامه داد: امروز مدیرکل بحران استانداری اهواز از ما خواستند که نیازمندی‌های اورژانس را از نظر مالی، تجهیزات درمانی و سایر موارد اعلام کنیم برهمین اساس مقرر شد در جلسه‌ای که به منظور مبارزه با گرد و غبار در سطح کشور برگزار می‌شود نیازمندی‌های ما تامین شود.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: سیستم اورژانس استان خوزستان به تجهیزاتی در زمینه مشکلات و بیماری‌های تنفسی از قبیل ماسک‌های اکسیژن، کپسول‌های اکسیژن ثابت و سیار و ماسک‌های تنفسی یکبار مصرف و شربت و اسپری و داروهای اوژانسی تنفسی نیاز دارد.

42 بیمار بدحال در روزهای آلودگی هوای اهواز

رضا رفیعی مسئول اداره روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان خوزستان نیز به آنا گفت: در روزهای بحرانی آلودگی‌ هوای اهواز در کل 42 ماموریت برای بیماران بسیار بدحال گزارش شده است، حدود 1500 ماسک تنفسی بین مردم شهر اهواز توزیع شد. اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس استان در مسیرها و میادین پر تردد شهر اهواز از قبیل کیانپارس و چهارشیر مستقر شدند اما معمولا در اهواز مردم هنگام بروز مشکلات تنفسی شخصا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و در این مواقع با اورژانس تماس نمی‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha