عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از تشکیل کمیته بحران برای مقابله با ریزگردها خبر داد و گفت:‌ در نشست مشترک با ابتکار مقرر شد کمیته بحران با حضور رئیس جمهور و هیات دولت تشکیل شود تا بتوان از لحاظ تامین اعتبار به نتایجی مثبتی دست یافت.

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از تشکیل کمیته بحران برای مقابله با ریزگردها خبر داد و گفت:‌ در نشست مشترک با ابتکار مقرر شد کمیته بحران با حضور رئیس جمهور و هیات دولت تشکیل شود تا بتوان از لحاظ تامین اعتبار به نتایجی مثبتی دست یافت. 

عباس پاپی‌زاده در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری جلسه شب گذشته ( سه شنبه 14 بهمن) نمایندگان استان خوزستان با ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، افزود:‌ در این نشست پیرامون پدیده ریزگردهای معلق در هوای استان خوزستان بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ متاسفانه پدیده ریزگردها چندسالی است که در منطقه جنوب غربی کشور وجود دارد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است؛ این معضل حدود 22 استان کشور را با خود درگیر کرده که تاکنون راهکاری برای رفع آن درنظر گرفته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در این جلسه نمایندگان بر این امر تاکید داشتند که چرا سازمان محیط زیست به عنوان متولی اصلی پدیده ریزگردها از مشکلاتی که این معضل را تشدید کرده جلوگیری نمی‌کند؛ یکی از مشکلاتی که در استان خوزستان به وجود آمده آن است که طبیعت رودخانه‌های این استان در بحث انتقال آب برهم خورده است.

وی یادآور شد:‌ در موضوع انتقال آب از سرچشمه دز و کارون، موجب شده تا شاهد کاهش ورودی آب به تالاب‌های دشت شادگان باشیم و این مهم باعث خشک شدن درصد بسیار زیادی از این تالاب‌ها و معلق شدن ریزگردها در هوا شده است.
 
تعامل وزارت خارجه با عراق و عربستان برای کاهش ریزگردها

پاپی‌زاده با بیان اینکه قرار شد سازمان محیط زیست در اقدامی بازدارنده از اجرای چنین طرح‌هایی جلوگیری کند،‌ تصریح کرد: در این نشست همچنین در مورد عوامل خارجی که معضل ریزگردها را افزایش می‌دهد بحث و بررسی صورت گرفت چراکه کشورهایی مانند عراق و عربستان در بروز این ریزگردها به کشور تاثیرگذار هستند و قرار شد وزارت امور خارجه وارد عمل شود و به رفع این مهم کمک کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس نهم، ادامه داد: در این جلسه قرار شد سازمان محیط زیست از دولت درخواست کند تا به صورت جدی به کمک رفع معضل ریزگردها در استان خوزستان بشتابد و با جدیت آن را دنبال کند تا در این میان اعتبار برای مبارزه با ریزگردها و گردوغبار در استان‌های درگیر در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در این نشست قرار شد سازمان محیط زیست جلسه‌ای با دستگاه‌های اجرایی دولت مانند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو برگزار کرده تا درمورد رفع این معضل جمع‌بندی دقیقی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در نشست شب گذشته قرار شد رئیس سازمان محیط زیست گزارشی از این جلسه تهیه کند، تاکید کرد:‌ مقرر شد تا این گزارش به رئیس جمهور ارسال شود تا وی در جریان روند رفع ریزگردها در استان خوزستان قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت:‌ همچنین در این نشست مقرر شد کمیته بحران  با حضور رئیس جمهور و هیات دولت تشکیل شود تا بتوان از لحاظ تامین اعتبار و موظف کردن دستگاه‌های مختلف برای رفع این معضل به جمع‌بندی درستی دست یابیم همچنین پیشنهاد شد تا جلسات این کمیته با حضور جمعی از نمایندگان استان خوزستان برگزار شود.

گفتنی است؛ در جلسه مذکور جمعی کثیری از نمایندگان استان خوزستان اعم از حجت‌الله درویش‌پور، محمدباقر شریعتی و سیدشریف حسینی حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha