چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 137572

فرماندار تهران با تاکید بر سلامت آب شرب شهر تهران گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در آب شرب شهر تهران نداریم و در بحث سلامت سبزی و موادغذایی هم مشکلی در شهر تهران وجود ندارد.

سلامت نیوز:فرماندار تهران با تاکید بر سلامت آب شرب شهر تهران گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در آب شرب شهر تهران نداریم و در بحث سلامت سبزی و موادغذایی هم مشکلی در شهر تهران وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: عیسی فرهادی در جلسه شورای اداری شهرستان تهران گفت: مشکلاتی که در بحث آب شرب تهران و برداشت از آب‌های زیرزمینی وجود داشت، خوشبختانه حل شده و مشکلی در این بخش نداریم البته این به معنای بی تفاوتی نسبت به مساله سلامت آب نیست و سلامت آب شرب شهر تهران، به صورت مداوم توسط فرمانداری پیگیری می‌شود.

فرماندار تهران درخصوص مسائل محیط زیستی شهر تهران گفت: رسیدگی به مسائل محیط زیست متعلق به یک دستگاه نیست و همه باید در این عرصه تلاش کنند. جلسات هفتگی رسیدگی به مسائل محیط زیستی تهران باید به صورت مورد به مورد مسائل را مورد بررسی قرار دهد و درخصوص صنایع آلاینده نیز باید تصمیمات لازم گرفته شود که اگر لازم است برخی صنایع جابه‌جا و حتی اگر نیاز است، این صنایع تعطیل شوند. دستگاه‌های مختلف نیز اگر در این بحث پیشنهادی دارند می‌توانند پیشنهادات خود را به دبیرخانه فرمانداری ارسال کنند.

او همچنین درخصوص سیاست‌های کلی جمعیت که در این جلسه شورای اداری شهرستان تهران مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در حال حاضر جمعیت دانش آموزان کشور 11.5 میلیون شده است که این اعلام یک زنگ خطر است. می‌توان از این موضوع با نام مرگ خاموش یک ملت یاد کرد.

فرماندار تهران ادامه داد: امسال متاسفانه 19 درصد ازدواج در کشور کاهش پیدا کرده که این عدد بسیار بزرگی است البته شش درصد زاد و ولد در 9 ماهه اول امسال افزایش داشته است. اگر سن ازدواج افزایش پیدا کند، قطعا فرزندان عادی کشور از نظر جسمی و بنیه‌ای دچار مشکلات فراوانی می‌شوند. برهمین اساس این موضوع باید با همکاری و تعامل همه دستگاه ها مورد بررسی قرار گیرد و در برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های مختلف لحاظ شود.

علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این جلسه، درخصوص مسائل محیط زیستی شهر تهران گزارشی ارائه کرد که در آن به مشکلات مختلف محیط زیستی استان تهران اشاره شده بود.

او با بیان اینکه هیچ تناسبی میان محیط زیست و فرهنگ دینی کشور وجود ندارد، گفت: باید مسائل محیط زیستی را به دقت مورد بررسی قرار دهیم. امروز در اهواز چه اتفاقی افتاده است که دیگر حتی دستگاه‌های سنجش قادر به نشان دادن ریزگردها در این استان نیستند. امروز صد هزار هکتار بیابان‌هایی که در اطراف تهران این استان را محاصره کرده‌اند، قطعا باعث می‌شوند که در آینده با هر طوفانی شرایطی را شاهد باشیم که در طوفان اخیر تهران دیدیم و این نتیجه رفتارهای اشتباه محیط زیستی خودمان است.

معاون محیط زیست شهرداری تهران گفت: برای شهری که ادعای برنامه‌ریزی و توسعه پایدار دارد مناسب نیست که وضعیت محیط زیستی مناسبی نداشته باشد و شهروندان آن با ماسک در شهر تردد کنند. امسال با اینکه وضعیت آلودگی هوا شرایط بهتری داشت، اما تا به امروز 100 روز آلوده در تهران داشته‌ایم. امیدوارم این مسائل در اولویت شهر تهران قرار بگیرد و با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط مسائل و مشکلات زیست‌محیطی در تهران مرتفع شود. اگر قرار است تهران در بحث آب و هوا به استانداردهای لازم برسد، باید نگاه ویژه‌ای به حل مشکلات زیست‌محیطی داشته باشد.

شاعری در خاتمه گفت: شبکه لوله‌کشی آب تهران قدمت 50 ساله دارد و امروز این شبکه یک شبکه فرسوده است با این زحمت آب تسویه می‌شود بعد در شبکه شاهد پرتی 11 درصدی آب هستیم. باید صنایع آلاینده‌ای که در شهر تهران شناسایی شده است هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و این کار باید از طریق حاکمیت به ویژه فرمانداری اجرا شود.

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha