محققان دانشگاه هانوفر آلمان به روشی دست یافتند که قادر به نابودی نورو ویروس، یکی از کشنده ترین ویروس های سال 2014 است.

سلامت نیوز: محققان دانشگاه هانوفر آلمان به روشی دست یافتند که قادر به نابودی نورو ویروس، یکی از کشنده ترین ویروس های سال 2014 است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، نورو ویروس به نوعی از ویروس ها گفته می شود که یکی از مهمترین دلایل عفونت های روده و معده هستند. گاهی به این ویروس استفراغ زمستانی هم گفته می شود.

سال گذشته از بین سه هزار مسافر یک کشتی کروز، 626 نفر به این ویروس مبتلا شدند؛ به طوریکه مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، کشتی و مسافران را به منظور قرنطینه در اسکله نیوجرسی نگه داشتند.

این ویروس با محلول های ضد عفونی و الکل نابود نمی شود و به مدت یک هفته روی دستگیره ها و صفحه کلید و وسایلی از این دست ماندگاری دارد و به راحتی از طریق تماس، عطسه و مواد غذایی آلوده منتقل می شود.

این ویروس همچنین در مقابل داروهای ضدعفونی شیمیایی بسیار مقاوم است؛ بنابراین دانشمندان همواره به دنبال روشی برای درمان بودند تا به روش درمان پلاسمای سرد دست یافتند.

پلاسما به حالت چهارم ماده (جامد، مایع، گاز) گفته می شود. این شکل از ماده، گاز یونیزه شده (باردار) حلال در دمای اتاق است. مولکول های یونیزه در عرض 15 دقیقه قادر به نابود کردن ویروس ها و باکتری های مقاوم هستند.

نورو ویروس علاوه بر آنفلوآنزا، سرطان پوست، سالمونلا و آمیب مغز خور جزو مهلک ترین بیماری های سال 2014 اعلام شد.

در آمریکا سالانه حدود 800 نفر جان خود را بر اثر نورو ویرس از دست می دهند و حدود 20 میلیون نفر به آن مبتلا می شود.

نتایج این تحقیقات در نشریه mBio منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha