به گفته یک متخصص بیماری های عفونی، یکی از چالش های بیماری ایدز برای نظام سلامت هزینه درمان آن است و دولت برای هر بیمار تقریبا 1240000تومان در ماه هزینه می کند.

ایدز، ماهانه 22716800000 تومان برای کشور هزینه دارد

دکتر علی مجید پور در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز، اظهار داشت: این هزینه غیر از هزینه های است که باید برای درمان عفونت های ناشی از ایدز پرداخت شود ضمن اینکه درمان عفونت های ناشی از ایدز نسبت به علل دیگر  همان عفونت، هزینه بیشتری دارد مثلا سل ناشی از ایدز هزینه بیشتری نسبت به سل در شرایط معمول دارد

وی گفت: ویروس HIV زمانی که سلولهای دفاعی بدن را از بین می برد بدن فرد مبتلا، مستعد هر نوع آلودگی و عفونت می شود و اساسا علت مرگ و میر ناشی از ایدز به خاطر رشد همین عفونت هاست، که مهمترین آنها عفونت دستگاه تنفسی و اسهال های طولانی مدت است. همچنین گاهی بیمار با کاهش وزن چشمگیری مواجه می شود و ممکن است در عرض 6ماه 20 درصد وزن کم کند

این متخصص بیماری های عفونی افزود: HIV بیماری کاملا رفتاری و ساده است  و اگر رفتار فرد اصلاح شود هرگز به این بیماری دچار نخواهد شد . از نظر پیشگیری نیز قدرت سرایت ویروس ایدز نسبت به هپتایت  B یک صدوم است و به راحتی می توان با آموزش از ایجاد و گسترش آن جلوگیری کرد.

 دکتر مجیدپور در ادامه گفت : در حال حاضر روزانه 10 هزار مقاله درباره ایدز در جهان منتشر می شود و ممکن است در آینده در نسبت میان ایدز با گروهای خونی و خصوصیات ژنتیکی افراد به نتاج جدیدی دست یافت اما براساس تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته هیچ ارتباط منطقی بین نوع خون افراد و ویژگی های زنتیکی آنها با ایدز دیده نشده است.

به گزارش سلامت نیوز، با توجه به آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت در خصوص ابتلای 18 و 230 نفر از هموطنانمان به بیماری ایدز این بیماری ماهانه برای کشور 22716800000 تومان هزینه دارد، باید توجه داشت که برخی آمارهای رسمی و تخمینی حاکی از ابتلای صدهزار نفر به بیماری ایدز در کشورمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha