روحانی در حالی دیروز خود را برای حضور در جمع مردم اصفهان آماده می‌كرد كه اهالی این شهر بیش از هر چیز دیگری مطالبات خود برای احیای زاینده‌رود و رسیدگی به شریان حیاتی اصفهان را در تجمع خود برای استقبال از رییس‌جمهور، مطرح كردند؛مطالبه‌ای كه در روز اول سفر هیات دولت به اصفهان تیتر اصلی برخی مطبوعات محلی هم شده بود. حرف مردم اصفهان بیش از هر چیز دیگری این بود: «زاینده رود من كو؟». این جمله دیروز در میدان نقش جهان به شكل‌های مختلفی توسط حاضران تصویر شده بود، از پلاكارد و پرچم گرفته تا پوسترها و صفحه اول مطبوعات.

زاینده‌رود حق مسلم مردم است

سلامت نیوز:روحانی در حالی دیروز خود را برای حضور در جمع مردم اصفهان آماده می‌كرد كه اهالی این شهر بیش از هر چیز دیگری مطالبات خود برای احیای زاینده‌رود و رسیدگی به شریان حیاتی اصفهان را در تجمع خود برای استقبال از رییس‌جمهور، مطرح كردند؛مطالبه‌ای كه در روز اول سفر هیات دولت به اصفهان تیتر اصلی برخی مطبوعات محلی هم شده بود. حرف مردم اصفهان بیش از هر چیز دیگری این بود: «زاینده رود من كو؟». این جمله دیروز در میدان نقش جهان به شكل‌های مختلفی توسط حاضران تصویر شده بود، از پلاكارد و پرچم گرفته تا پوسترها و صفحه اول مطبوعات.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، سیزدهمین مقصد حسن روحانی در سفرهای استانی‌اش، اصفهان بود. جایی كه مردمش یكی از پرشورترین استقبال‌ها از سفر رییس‌جمهوری تا اینجای كار را انجام داده‌اند. دیروز همه خبرگزاری‌ها تایید كردند كه میدان نقش جهان اصفهان از ساعتی قبل از حضور روحانی در میان مردم این شهر، مملو از جمعیت شده بود تا آنجا كه رسانه‌های محلی از مصدوم شدن چند نفر بر اثر ازدحام جمعیت خبر دادند.

روحانی در حالی دیروز خود را برای حضور در جمع مردم اصفهان آماده می‌كرد كه اهالی این شهر بیش از هر چیز دیگری مطالبات خود برای احیای زاینده‌رود و رسیدگی به شریان حیاتی اصفهان را در تجمع خود برای استقبال از رییس‌جمهور، مطرح كردند؛مطالبه‌ای كه در روز اول سفر هیات دولت به اصفهان تیتر اصلی برخی مطبوعات محلی هم شده بود. حرف مردم اصفهان بیش از هر چیز دیگری این بود: «زاینده رود من كو؟». این جمله دیروز در میدان نقش جهان به شكل‌های مختلفی توسط حاضران تصویر شده بود، از پلاكارد و پرچم گرفته تا پوسترها و صفحه اول مطبوعات. رییس‌جمهور كشورمان در سفر دو روزه خود به اصفهان، برنامه‌هایی متنوع از سخنرانی در جمع شهدا و ایثارگران تا جلسه شورای سرمایه‌گذاری را در راس برنامه‌های خود دارد. ١٦ نفر از وزرای كابینه دكتر روحانی به همراه سه نفر از معاونان رییس‌جمهور نیز كه در این سفر وی را همراهی می‌كنند، برنامه‌های متنوعی را برای خود در شهرستان‌ها و اقصی نقاط استان اصفهان در نظر گرفته‌اند. از دیگر حاشیه‌های این سفر، ورود چادر سفید‌های شهر ورزنه بود كه به میدان امام آمدند تا به یاد و خاطره رییس‌جمهور تلنگر زنند كه در شرق اصفهان بحران كم آبی معضلی جدی است و رییس‌جمهور باید تدبیری اساسی برای این معضل اصفهان در نظر بگیرد. خبرگزاری ایلنا نیز دیروز و در زمان حضور رییس‌جمهوری در بین مردم اصفهان گزارش داده بود: «آنچه در میدان امام اصفهان امروز به چشم می‌خورد ورود كشاورزان از سراسر اصفهان است كه آمده‌اند به روحانی بگویند برای معضل بی‌آبی در اصفهان باید چاره‌اندیشی كنند چرا كه معضل جدی برای اشتغال آنها هفت سالی است كه زندگی آنها را دچار مشكل كرده است.» به جز این مطالبه همیشگی برای رفع بیكاری و ایجاد اشتغال از موضوعاتی بود كه در پلاكاردهای مردم در استقبال از روحانی به چشم می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا از استقبال مردمی دیروز از كاروان تدبیر و امید این‌گونه گزارش داد: «خودروی حامل رییس‌جمهوری و هیات همراه بارها در مسیر استقبال فرودگاه تا میدان امام خمینی(ره) متوقف شد و مردم اصفهان كه به‌طور خودجوش از سرتاسر این استان برای خیرمقدم به روحانی راهی شهر اصفهان بودند، با سر دادن شعارهایی همچون «صلی علی محمد یار امام خوش آمد»، «دست گل محمدی به شهر ما خوش‌آمدی» شادمانی خود را از سفر كاروان تدبیر و امید به اصفهان ابراز می‌كردند.» سخنان دیروز رییس‌جمهور هم مانند استقبال اصفهانی‌ها از او قدری متفاوت‌تر از گذشته بود. او كه پیشتر در تجمع مردم شهرهای مختلف درباره موضوعات سیاسی به مواضع منتقدان داخلی می‌پرداخت، این‌بار خطاب به خارجی‌ها و طرف‌های مذاكره ایران حرف‌هایی داشت؛ «عده‌ای چنین ادعا می‌كنند كه ما نمی‌خواهیم ایران بمب اتم بسازد، شما كه بمب اتم ساخته‌اید و به جنایتكاری همچون رژیم اشغالگر صهیونیستی بمب اتم داده‌اید، آیا توانسته‌اید با این بمب‌ها برای خود و آن رژیم امنیت ایجاد كنید؟» حرف اصلی روحانی این بود: «ما نیازی به بمب اتم نداریم.»
گزیده‌ای از اظهارات رییس‌جمهور در سفر به اصفهان‌ را در ادامه بخوانید.
‌ ﻣﺮدم ﺑﺰرﮔﻮار ایران طی ۳۶ ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻌﻀﻼت را ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬاﺷﺘﻨﺪ و امروز هم دولت یازدهم با رﻫﻨﻤﻮدﻫﺎی رﻫﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب و ﺣﻤﺎیت ﻣﻠﺖ بزرگ ایران، از ﻣﻌﻀﻼت پیش رو ﻋﺒﻮر ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد.
‌ عده‌ای چنین ادعا می‌كنند كه ما نمی‌خواهیم ایران بمب اتم بسازد، شما كه بمب اتم ساخته‌اید و به جنایتكاری همچون رژیم اشغالگر صهیونیستی بمب اتم داده‌اید، آیا توانسته‌اید با این بمب‌ها برای خود و آن رژیم امنیت ایجاد كنید؟
‌ ما نیاز به بمب اتم نداریم، ملت ایران، ملتی بزرگ، فداكار، یكپارچه و متحد است و جوانان با‌استعدادی داریم كه همگان در روزهای اخیر مشاهده كرده‌اند كه با وجود تمامی فشارها و تحریم‌ها، ماهواره جدید را این ملت به فضا پرتاب كرد و ما به دانشمندان بزرگ خود در زمینه فناوری‌های نوین از جمله فضایی، هسته‌ای، بیوتكنولوژی و نانو، افتخار می‌كنیم.
‌ شما نتوانسته‌اید همه مردم خود را زیر پوشش بیمه قرار دهید، اما دولت یازدهم با همراهی و همكاری مردم بزرگ ایران، توانسته است همه مردم ایران را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دهد. شما در امریكا موفق نشده‌اید مساله درمان را حل‌و‌فصل كنید، اما دولت یازدهم به نمایندگی از ملت بزرگ ایران، كاری كرده است كه از ۳۸ درصد كه مردم برای درمان در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌كردند، امروز به‌طور متوسط فقط چهار درصد پرداخت كنند.
‌ ملت ایران از تهدید و تحریم هراسی ندارد و راه توسعه و آبادانی كشور را ادامه داده و با قوت ادامه خواهد داد.
‌ اصفهان مركز فرهنگ و تمدن اسلامی است و به عنوان نماد تمدن اسلامی و حكومت یكپارچه ایران شناخته می‌شود. امروز اصفهان قطب صنعتی، كشاورزی، فناوری‌های نوین، دانشگاه، حوزه علمیه و مركز آثار گرانقدر تاریخی است.
‌ استان اصفهان از دو معضل كمبود آب و بعضی از روزها از هوای ناسالم رنج می‌برد، اگر این دو معضل را دست به دست هم حل و فصل كنیم، اصفهان دُر گرانبهایی است كه چشم جهانیان را خیره می‌كند.
‌ از آغاز دولت یازدهم جلسات متعدد شورای عالی آب تشكیل شده است و مدیریت یكپارچه حوضه آبریزها در سراسر كشور به تصویب رسید و امروز به واسطه مصوبات این جلسات بعد از ٥/١ سال در آبان‌ماه شاهد كشت پاییزه هستیم.

‌ سامانه دوم آب شرب اصفهان در دست اجرا قرار دارد و دولت با همه توان آن را اجرا خواهد كرد تا آب قابل اعتماد و اطمینان مورد نیاز پنج میلیون نفر در اصفهان تامین شود.
‌ همه باید برای حل معضل آب در سراسر كشور دست به دست هم دهیم، با توجه به اینكه دچار خشكسالی ممتد هستیم و از آب موجود كشور با مدیریت مناسب همه بتوانند استفاده كنند، ضرورت دارد الگوی آبیاری و كشت و همچنین نحوه استفاده از آب در سراسر كشور تغییر كند تا بتوانیم آب موجود در كشور را هم برای شرب و هم برای صنعت و كشاورزی به صورت بهینه مورد استفاده قرار دهیم.
‌ تلاش دولت این است كه آب مورد نیاز تمام صنایع بزرگ به تدریج از طریق پساب آب شهری تامین و آبیاری كشاورزی نیز در سراسر كشور مدرن شود.
‌ زاینده‌رود حق مسلم همه ما است و كاری خواهیم كرد كه با همت شما و وحدت و یكپارچگی، زاینده‌رود، زنده‌رود و زاینده بماند. زاینده‌رود نه‌تنها مظهر تمدن اصفهان و اصفهانی‌هاست بلكه از آن مردم سراسر ایران است. به وزارت نیرو دستور می‌دهم، اگر هم آب زاینده‌رود به اندازه كافی نباشد، اما كاری كنند كه زاینده‌رود خشك نباشد.
 دولت با دل و جان و همه توان خود تلاش خواهد كرد تا اصفهان، آباد و سرزنده باشد و از نظر آب، هوا و سایر نیازمندی‌ها، اصفهان را به‌جایی برسانیم كه همه مردم آن خوشحال و مسرور باشند.
‌ تصمیم دولت بر این است كه نخستین راه‌آهن سریع‌السیر كشور بین تهران، قم، اصفهان را راه‌اندازی كند و منابع لازم برای اجرای این پروژه را كه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است، تامین كرده‌ایم و به حول و قوه الهی كار اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.
 برای تسهیلات به بخش كشاورزی و به ویژه كشاورزی گلخانه‌ای نیز اعتبارات لازم مد نظر قرار گرفته و دستورات لازم نیز به بانك مركزی و سایر بانك‌های كشور ابلاغ شده است.
 ‌ برای ارتقای كیفیت هوای استان نیز دولت اقدامات لازم را شروع كرده و آن را با قوت ادامه خواهد داد و همچنین در زمینه گردشگری و مرمت و تكمیل آثار تاریخی استان اصفهان اعتبارات لازم مد نظر قرار گرفته است.
  اصفهان را حدودا از سال ۵۴ به خوبی می‌شناسم مردمی كه برای به اهتزاز در آوردن پرچم لا‌اله الا‌الله محمدا رسول‌الله و علی ولی‌الله كارها، فداكاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگی را انجام دادند. مردم اصفهان با همه وجود پای اسلام و انقلاب آمدند و نخستین شهری كه رژیم گذشته ناچار شد در آن حكومت نظامی اعلام كند، اصفهان سرافراز بود و همچنین نخستین شهری بود كه قبل از ورود امام به ایران مردم به خیابان‌ها ریخته و حكومت اسلامی اعلام كردند. مردم اصفهان با قرار گرفتن كنار امام (ره) و انقلاب توانستند پیروزی بزرگ و پیروزی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای این سرزمین به ارمغان بیاورند.
 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها مخصوصا در دوران دفاع مقدس هر كجا كه دچار مشكل می‌شدیم، دست ما به سوی لشكر امام حسین (ع) اصفهان بود و در هر محوری كه پیچیدگی داشت چشم‌ها به سوی لشكر نجف‌اشرف اصفهان بود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: با تلاش تیم دیپلماسی به دنیا فهمانده‌ایم، اهل گفت‌وگو هستیم

در ابتدای این مراسم آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ضمن خیرمقدم و با قدردانی از خدمات ارزشمند دولت یازدهم به مردم، اظهار داشت: دولت یازدهم و رییس‌جمهور در خصوص طرح سلامت كار بزرگی انجام دادند و امروز همه مردم به خصوص اقشار ضعیف، دعاگوی ایشان هستند.
وی همچنین با قدردانی از تیم دیپلماسی كشورمان، اظهار داشت: در دوره دولت یازدهم، كار بسیار عظیمی در عرصه دیپلماسی جمهوری اسلامی انجام شده است، امروز همه قدرت‌های بزرگ و با تمام حقوقدانان بین‌المللی در یك طرف قرار دارند و جمهوری اسلامی در طرف دیگر. با این حال نتوانستند كوچك‌ترین راه نفوذی پیدا كنند و تیم دیپلماسی كشورمان حتی یك سانتی‌متر هم از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی نكرده است. نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان كرد: با تلاش‌های دولت و تیم دیپلماسی به دنیا فهمانده‌ایم كه اهل تعارف و سازش نیستیم، بلكه اهل گفت‌وگو و منطق و به دنبال طرحی مناسب هستیم كه منافع دو طرف را تامین كند. آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان كرد: رفتار بسیار زیبا و جوانمردانه جمهوری اسلامی و دولت یازدهم به دنیا فهمانده است كه نمی‌تواند با تهدید و تحریم ما را از مواضع اصولی عقب براند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha