جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 137666

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، قرار گرفتن پزشکان عمومی در سطح اول اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده را، شرط تضمین آینده شغلی این طیف از جامعه پزشکی کشور دانست.

شرط تضمین آینده شغلی پزشکان عمومی

سلامت نیوز:رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، قرار گرفتن پزشکان عمومی در سطح اول اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده را، شرط تضمین آینده شغلی این طیف از جامعه پزشکی کشور دانست.

دکتر عباس آقازاده در گفتگو با مهر، از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، به عنوان تنها راه حل اساسی تحول در نظام سلامت کشور نام برد و گفت: متاسفانه در گذشته روند اجرای این برنامه در کشور، آنطور که می بایست درست دنبال نمی شد. در حالی که پزشک خانواده و نظام ارجاع یک راه حل مترقی برای داشتن نظام سلامت عدالت محور است.

وی ادامه داد: بروز آثار مثبت برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، زمان زیادی می برد. ضمن اینکه برای اجرای موفق طرح های سلامت محور و جامع نگر، باید زیرساخت ها و اراده دولتی وجود داشته باشد.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با انتقاد از نبود منابع مالی ثابت و پایدار برای اجرای این برنامه سلامت محور در کشور، تصریح کرد: نبود زیرساخت های تشکیلاتی و مدیریتی، از دلایل دیگر تزلزل این برنامه در کشور محسوب می شود.

آقازاده ضمن در ادامه به تغییر وضعیت حوزه سلامت بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر برنامه پزشک خانواده روی میز افرادی قرار گرفته که به این طرح اعتقاد دارند و سلامت را جزو اولویت های نخست کشور قرار داده اند.

وی با انتقاد از نبود یک سیستم جوابگو در برنامه پزشک خانواده که منجر به خدشه دار شدن جایگاه طب عمومی در کشور شده است، اظهار داشت: متاسفانه اراده ای در مقابل پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع وجود دارد که خواستار عدم رفع نقایص و توقف این طرح است.

آقازاده، یکی از مشکلات برنامه پزشک خانواده را پرداخت به ارائه دهندگان خدمت عنوان کرد و گفت: متاسفانه پرداخت ها به پزشکان شاغل در این طرح، به تدریج و به بهانه های مختلف کاهش یافته و بیمه ها بر اساس منابع خود با آنها رفتار می کنند.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: به نظر می رسد که پرداخت ها باید در اختیار وزارت بهداشت باشد و این کار از محل ایجاد یک صندوق واحد انجام شود. زیرا، درمان یک امر تخصصی است که باید متولی آن در کشور واحد باشد. به طوریکه وجود یک صندوق بیمه ای در کشور، موجب ساماندهی پرداخت ها می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha