مقامات بهداشتی سازمان ملل در بیانیه‌ای كه در آستانه فرا رسیدن روز جهانی ایدز منتشر شده هشدار دادند؛ مردانی كه به دنبال روابط نامشروع جنسی هستند بعنوان مهمترین واسطه‌های انتشار و شیوع ایدز بویژه در منطقه آسیا - اقیانوسیه فعالیت می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز، بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی كمیسیون ایدز در آسیا، طی برگزاری مراسم راه اندازی یك پایگاه اطلاعاتی آنلاین در زمینه بیماری ایدز و ویروس مرگبار اچ آی وی، آنوپاما رائو سینگ، رییس یونیسف در اداره منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه اعلام كرد كه به طور تقریبی 75 میلیون مرد آسیایی به طور منظم و دائمی مشتری روابط نامشروع با حدود 10 میلیون زن آسیایی هستند كه این آمار برای شیوع ایدز در منطقه هشدار دهنده و خطرناك است كه تلاشهای بیشتر مسوولان را جهت جلوگیری از این قبیل فعالیتها موجب می‌شود.

این مقام مسوول درعین حال تاكید كرد: ما نمی‌توانیم تهدید مداوم انتقال ایدز را از طریق روابط نامشروع جنسی كه جنبه تجاری پیدا می‌كند كنترل كنیم و علت اصلی این ناتوانی آن است كه پیچیدگی‌های مربوط به روند رشد ایدز در میان زنان و كودكان بسیار پنهان و مخفی است.

وی تاكید كرد: در این منطقه بسیاری از زنان توسط شوهرانشان كه در خارج از خانه روابط نامشروع و كنترل نشده دارند آلوده به ویروس ایدز می‌شوند در حالی كه بسیاری از آنها از بیماری خود اطلاع ندارند و از همین طریق وقتی زنان از شوهران آلوده خود صاحب فرزند می‌شوند این بیماری به نسل آینده انتقال پیدا می‌كند.

با توجه به این رشد غیرقابل كنترل و پنهان، كارشناسان صنوق كودكان سازمان ملل، دفتر برنامه مشترك سازمان ملل در زمینه ایدز، سازمان جهانی بهداشت و بانك توسعه آسیایی در نشستی كه در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار شد گردهم آمدند تا یك پایگاه اطلاعاتی آنلاین را راه اندازی كنند كه هدف از این كار آسان‌تر كردن شرایط برای محققان، سیاست گذاران و گروه‌های شهری در جهت دسترسی به اطلاعات تحقیقاتی ایدز در منطقه بوده است.

كارشناسان و مسوولان امیدوارند كه با اطلاع رسانی بیشتر و نیز فراهم كردن امكان دسترسی به تحقیقات مورد نیاز بتوان افراد آلوده را شناسایی كرده و از شیوع ایدز تا حد امكان پیشگیری به عمل آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha