جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 137670

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود مربی بهداشت در آموزش و پرورش گفت: با وجود ۵۸۰۰ مربی بهداشت در مدارس کشور، حدود ۱۰ هزار مربی کمبود داریم.

۱۰ هزار مربی بهداشت کمبود داریم

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود مربی بهداشت در آموزش و پرورش گفت: با وجود ۵۸۰۰ مربی بهداشت در مدارس کشور، حدود ۱۰ هزار مربی کمبود داریم.

حسن ضیاءالدینی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «تعداد کنونی مربیان بهداشت مدارس چقدر است؟»، اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت باید به ازای هر 750 دانش‌آموز یک مربی بهداشت داشته باشیم.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه هیأت وزیران در روستاها وظایف مربیان بهداشت را بهورزان انجام می‌دهند.

ضیاءالدینی با اشاره به تعداد مربیان بهداشت مدارس خاطرنشان کرد: حداکثر مربیان بهداشتی که به همراه افراد آموزش دیده در اختیار داریم، 5 هزار و 800 نفر هستند و در این زمینه کمبود داریم.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به مصوبه دولت که باید به ازای هر 750 دانش‌آموز یک مربی بهداشت داشته باشیم، حدود 10 هزار مربی بهداشت در آموزش و پرورش کمبود داریم.

وی اضافه کرد: در دانشگاه فرهنگیان دو واحد درسی به نام آموزش بهداشت داریم تا معلمانی که قرار است وارد آموزش و پرورش شوند اطلاعات کلی در حوزه بهداشت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha