عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره راه اندازی داروخانه های گیاهی گفت: با راه اندازی این داروخانه ها مخالفت شده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره راه اندازی داروخانه های گیاهی گفت: با راه اندازی این داروخانه ها مخالفت شده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به بحث راه اندازی داروخانه های گیاهی به طور جداگانه و مجزا از داروخانه های موجود اظهار داشت: این مساله پیش از این نیز مطرح شده بود که انجمن داروسازان با ایجاد داروخانه ‌های گیاهی مخالفت خود را اعلام کردند.


این نماینده مجلس با اشاره به عامل مخالفت داروسازان برای ایجاد داروخانه های گیاهی گفت: البته این مخالفت نه به دلیل توزیع داروهای گیاهی است بلکه با توزیع داروهای گیاهی موافقت شده اما با ایجاد داروخانه مجزایی به نام داروخانه گیاهی مخالفت شده است.


وی با بیان اینکه تاسیس داروخانه گیاهی صرفه اقتصادی برای خود این داروخانه ‌ها نخواهد داشت، افزود: در دل داروخانه‌ های موجود می تواند داروخانه‌ های گیاهی نیز وجود داشته باشد همانطور که در حال حاضر در داروخانه‌ های فعلی داروهای گیاهی ارائه می شود و چقدر خوب است که وزارت بهداشت بر ممنوعیت فروش دارو در عطاری ها تمرکز کند تا این داروها را از طریق داروخانه در اختیار مردم قرار دهد.


رستمیان تصریح کرد: داروسازان معتقدند که داروسازان فعلی هم در داروهای شیمیایی و هم در داروسازی گیاهی مهارت دارند، بنابراین لزومی برای تاسیس داروخانه گیاهی وجود ندارد. در مجموع پیشنهاد ما این است که داروخانه ‌های فعلی بخشی را برای ارائه داروهای گیاهی اختصاص دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha