رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به راه اندازی کمپین ملی منادیان سلامت، گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان مکمل و پشتوانه قوی برای نظام سلامت در جهت توسعه سلامتی و خود مراقبتی در جامعه فعالیت می کند.

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به راه اندازی کمپین ملی منادیان سلامت، گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان مکمل و پشتوانه قوی برای نظام سلامت در جهت توسعه سلامتی و خود مراقبتی در جامعه فعالیت می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سید امیر محسن ضیایی در مراسم برگزاری نخستین کارگاه آموزشی منادیان سلامت و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کمپین ملی منادیان سلامت کشور در گرگان اظهار داشت: در کشور ۸ هزار میلیارد تومان برای سرطان هزینه می‌شود که هزینه زیادی است.

وی افزود: بروز سرطان به میزان زیادی به محیط زیست و نحوه زندگی ربط دارد و آموزش صحیح می‌تواند تا ۴۰ درصد بروز سرطان را کاهش دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: سالانه ۹۰ هزار نفر مبتلا به سرطان در کشور داریم و متوسط ایران در بروز سرطان از متوسط جهانی بالاتر است و رشد بروز این بیماری در کشور زیاد است اما تا ۴۰ درصد بروز سرطان را می‌توان با پیشگیری کم کرد.

ضیائی با اشاره به راه اندازی کمپین ملی منادیان سلامت افزود: این سازمان به عنوان مکمل و پشتوانه ای برای نظام سلامت در جهت توسعه سلامتی و خود مراقبتی در جامعه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر بستر بزرگی برای این کار است، گفت: جوامع امروز مردمی است و این خدمات جنس، زمان و مکان ندارند و کمپینی در موضوع سرطان راه‌اندازی شد که هلال‌احمر نیز در آن فعالیت می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در استان گلستان دبیرخانه‌ای برای کمپین سرطان ایجاد شده و کمپین موارد و بیماری‌های دیگر می‌توانند در استان‌های دیگر ایجاد شوند و ایران کشور بزرگی است و منادیان سلامت نیز در چند موضوع اصلی باید فعالیت کنند.

وی از مشارکت خیران درسفرنامه سلامت و امید تقدیر وخاطر نشان کرد:موضوع سلامت دغدغه مردم است و هلال احمر برای آن سرمایه گذاری کرده و با جدیت پیگیری می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر فشار خون و بیماری قلبی و عروقی را از دیگر موارد مرگ و میر در کشور اعلام کرد و گفت: با راه اندازی دبیرخانه در استانها برای هریک از این موضوعات می توان آموزش های لازم را به مردم ارائه کرد.

وی با بیان این مطلب که باید از ظرفیت تمام استانها برای کاهش مرگ میر ناشی از این موارد بهره جست، افزود: حضور داوطلبان در هریک از کمپین ها می تواند تاثیری به مراتب بیشتر از پزشکان و پرستاران داشته باشد چراکه با زبان مردم با آنها سخن می گویند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha