عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به جایگاه جمعیت هلال احمر در امداد رسانی به حادثه دیدگان، گفت: مجلس باید بودجه مناسبی برای این مجموعه در نظر بگیرد تا بتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به جایگاه جمعیت هلال احمر در امداد رسانی به حادثه دیدگان، گفت: مجلس باید بودجه مناسبی برای این مجموعه در نظر بگیرد تا بتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدتقی توکلی با اشاره به حذف بودجه جمعیت هلال احمر در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در هنگام بررسی لایحه بودجه 94 در کمیسیون تلفیق با پیشنهاد یک نماینده بودجه در نظر گرفته شده برای جمعیت هلال احمر حذف شد البته دولت خواستار افزایش بودجه جمعیت هلال احمر بود.

وی با اشاره به وظیفه و نقش جمعیت هلال احمر در بحران های طبیعی و همچنین حوادث غیرمترقبه گفت: در حوادث گوناگون از جمله اتفاع حریق و یا زلزله جمعیت هلال احمر نقش مهمی ایفا می کند بنابر این باید تجهیزات و امکانات این جمعیت افزایش یابد که ضرورت دارد بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفت.

توکلی با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش بودجه جمعیت هلال احمر در سال 94 تصریح کرد: متاسفانه با پیشنهاد یک نماینده بودجه در نظر گرفته شده دولت از لایحه بودجه حذف شد و به تصویب کمیسیون تلفیق نرسید.

وی با تاکید بر اینکه می توان پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت را در صحن مجلس مطرح کرد افزود: برخی نمایندگان تصمیم دارند تا در هنگام بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت در خصوص بودجه هلال احمر را مطرح کنند که امیدواریم همان بودجه پیشنهادی دولت برای این سازمان به تصویب برسد.

توکلی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در سالیان گذشته کمک شایانی به ملت ایران در حوادث غیرمترقبه داشت، گفت: ما باید کمک کنیم و با اختصاص بودجه مناسب این سازمان به وظایف خود به خوبی عمل کند و امیدواریم که مجلس در این زمینه کمک دهنده جمعیت هلال احمر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha