محقق و کارشناس بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شده که درایران هر دو ونیم دقیقه یک نفر براثر مصرف سیگار جان خود را ازدست می دهد.

سید مرتضی میرلوحی درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: سالانه در سراسر جهان چهار و نیم میلیون نفر بر اثر مصرف دخانیات جان خود را ازدست می دهند.
وی بیان داشت: درتحقیقات ثبت شده افرادی که سیگار می کشند پوست بدنشان به خصوص پوست دست ها و اطراف لب  فرد مصرف کننده تا  ده سال پیرتر به چشم می آید.
محقق و کارشناس بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: ایست ناگهانی قلبی در مردان سیگاری چهار برابر غیر سیگاری ها است و چنانچه فرد سیگار کشیدن خود را متوقف کند شانس ابتلا به بیماری قلب و عروقی یک سال طول می کشد تا به نصف میزان  خود برسد و بعضی تاثیرات نامطلوب آن تا پانزده سال طول می کشد تا از بین برود.
وی با اعلام اینکه مصرف سیگار حداقل طول عمر انسان را پنج سال کاهش می دهد اظهارداشت: مصرف سیگار در ابتلا به بیماریهای قلبی از افزایش فشار خون هم خطر ناکتر است و عمدتا باعث بروز بیماریهای از قبیل پوکی استخوان، ناراحتی های قلبی و عروقی، تیرگی پوست، ناراحتی های گوارش، انواع سرطان ها و کاهش قدرت جنسی در مردان می شود.
میرلوحی تصریح کرد: تنباکوی قلیان چهارصد نوع ماده سرطان زای سمی دارد و این درحالی که تنباکوی میوه ای به دلیل مواد افزودنی موجب آلرژی، آسم و حساسیت می شود.

 





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha