برخی از زائران ایرانی به صورت بی‌رویه اقدام به خرید دارو از داروخانه‌های عربستان می‌كنند كه این اقدام مشكلاتی را برای آنها فراهم می‌كند.

تعدادی از زائران ایرانی بنا به دلایل مختلف از عربستان داروخانه‌های عربستان دارو تهیه می‌كنند. بهتر است زائران برای خرید دارو و حصول اطمینان از هرگونه عوارض آن با پزشك خود مشورت كنند.
برخی از زائران بدون مشورت كردن با پزشكان خود اقدام به خرید دارو می‌كنند و این كار می تواند باعث بروز مشكلاتی برای آنها شود.
زائران بهتر است برای تهیه داروهای مورد نیاز خود در عربستان به بیمارستان‌های ایران مراجعه و با اطمینان داروی مورد نظر خود را تهیه كنند.
به گفته نادری، مسئول هیئت پزشكی حج در مكه برخی از داروها ساخته كشوری كه روی بسته‌بندی آن قید شده نیست و متعلق به برخی از كشورهای قاره ‌آفریقاست و زائران در خرید داروها دقت بیشتری كنند تا دچار مشكل نشوند.
در حال حاضر بروز بیماری سرماخوردگی در بین زائران ایرانی در عربستان بسیار شدت گرفته و بیشتر زائران با این بیماری دست و پنچه نرم می‌كنند.
به گفته برخی از زائران، چندین بار برای بیماری سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه كرده و با توجه به اینكه دستورات پزشكان را نیز انجام داده‌اند اما هنوز بهبود نیافته‌اند.
محمد تقی حلی‌ساز، رئیس هیئت پزشكی ایران در عربستان می‌گوید: معمولاً 95 درصد زائران دچار سرماخوردگی می‌شوند و تعداد كمی هستند كه از این مرحله فراتر رفته و بیماری آن‌ها عفونی می‌شود.
به گفته وی، بر اساس اطلاعات به دست آمده، این بیماری‌ ویروسی است اما خوب‌شدنی است.
حلی‌ساز تأكید كرد: زائران در مساجد و فضاهای عمومی عربستان حتماً از سجاده‌ شخصی استفاده كنند.
وی می‌گوید: ناوگان بیمارستانی ایران را در عربستان تجهیز كرده‌ایم.
رئیس هیات پزشكی ایران اظهار داشت: داروهای مورد نیاز در بیمارستان موجود است..
وی در ادامه می‌افزاید: نزدیك به 30 درصد تجهیزات را نوسازی كرده‌ایم.
به اعتقاد حلی ساز، میزان مراجعات به این دلیل كم شده است كه افراد نكات بهداشتی را رعایت می‌كنند.
به گزارش فارس، ایران در كشور عربستان در موسم تمتع 2 بیمارستان در مكه و مدینه دایر كرده است و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به زائران خدمات می‌دهد.
این بیمارستان‌ها از بخش‌های مختلفی همانند رادیولوژی، آزمایشگاه، اورژانس، داروخانه، CCU، بخش مردان و زنان، ارتوپدی، روانپزشكی، كلینك‌های تخصصی چشم، گوش و حلق و بینی، جراحی عمومی و...تشكیل شده است.
این بیمارستان ها تقریباً مجهز است ولی ایران با عربستان نیز هماهنگ كرده تا زائران بتوانند از بیمارستان‌های آنها نیز استفاده كنند.
همچنین در هر كاروان یك پزشك وجود دارد كه خدمات اولیه را به زائران می‌دهد. در صورتی كه پزشك كاروان نتواند پاسخگو باشد با مراجعه به بیمارستان، كادر بیمارستانی خدمات‌های لازم را به زائران می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha