شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 137736

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گویند ارتباطی میان سندرم خستگی مزمن و یائسگی زودرس و همچنین سایر اختلالات زنانه وجود دارد.

سلامت نیوز: محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گویند ارتباطی میان سندرم خستگی مزمن و یائسگی زودرس و همچنین سایر اختلالات زنانه وجود دارد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، در سندرم خستگی مزمن افراد حتی بعد از داشتن خواب و استراحت کافی باز احساس خستگی مفرط می کنند.
علاوه بر خستگی مفرط، درد عضلانی، درد مفاصل، خواب آلودگی، حافظه ضعیف، ضعف در تمرکز، سردرد،  گلودردهای ممتد و حساس شدن گره‌های لنفاوی گردن و زیربغل از دیگر علائم سندرم خستگی مزمن به شمار می روند. اگر افراد دارای حداقل چهار مورد از علائم ذکر شده آن هم در یک دوره شش ماهه باشند مبتلا به سندرم خستگی مزمن می باشند.

در حالی که سندرم خستگی مزمن می تواند کودکان را نیز تحت تاثیر قرار داده اما این اختلال بیشتر در میان بزرگترها و به ویژه در میان زنان رایج می باشد.
شیوع سندرم خستگی مفرط در میان زنان به میزان دو الی سه برابر بیشتر از مردان می باشد. این اختلال به ویژه در دهه چهل زندگی زنان بیشتر رخ می دهد.
محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها با انجام مطالعاتی بر روی 84 زن مبتلا به سندرم خستگی مزمن و 73 زن سالم دریافتند زنانی که دچار اختلال سندرم خستگی مزمن می باشند بیشتر از سایر زنان امکان دارد که با علائم یائسگی زودرس (قبل از چهل سالگی) مواجه گردند.

زنانی که دارای سندرم خستگی مزمن می باشند به میزان 12 برابر بیشتر از سایرین در معرض اختلالاتی نظیر سندرم کف لگن، سندرم مثانه دردناک و سندرم روده تحریک پذیر قرار دارند.

علاوه بر موارد ذکر شده خونریزی های شدید قاعدگی در زنانی که دارای سندرم خستگی مزمن می باشند نیز بیشتر از زنانیست که به این اختلال دچار نمی باشند. قاعدگی های نامنظم نیز در میان این زنان بیشتر از سایر زنان است.  

تیم تحقیقاتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید، 66 درصد از زنانی که دارای سندرم خستگی مزمن می باشند حداقل یک بار تحت جراحی زنان و زایمان قرار گرفته که خارج کردن رحم شایع ترین نوع جراحی زنان و زایمان در میان آنان می باشد. علت این موضوع نیز خونریزی های بیش از حد دوران قاعدگی عنوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha