سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد:نجات یافتگان ابولا به عوارض جانبی این بیماری ک سندرم پس از ابولا نام دارد،مبتلا شده اند.

سلامت نیوز:  سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد:نجات یافتگان ابولا به عوارض جانبی این بیماری ک سندرم پس از ابولا  نام دارد،مبتلا شده اند. 

به گزارش ایرنا از رویترز، افرادی که از چنگال بیماری کشنده ابولا گریخته اند، درگیر عوارض جانبی پس از بیماری که به اصطلاح، سندرم پس از ابولا (PES) نام دارد، شده اند. علایم این سندرم شامل بدن درد (درد مفاصل، قفسه سینه و عضلات)، کاهش حافظه، کم پشت شدن مو، سردرد، حمله های عصبی، خستگی شدید و مشکلات بینایی است. در برخی از موارد نیز بیماری های روانی و یائسگی گزارش شده است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، 50 درصد از بازماندگان بیماری ابولا در سیرالئون، درگیرمشکلات بینایی هستند.

به گزارش رویترز، اغلب افرادی که درمان شده اند، از چشم درد و مشکلات بینایی شکایت دارند و چشمانشان در تمام مدت قرمز رنگ و ملتهب است.

یکی از پزشکان فعال مبارزه با ابولا در غرب آفریقا، در مصاحبه خود گفته است، اغلب افرادی که درمان می شوند، در دوره نقاهت به طور کامل بینایی خود را از دست داده اند. این پزشک احتمال می دهد این مشکل به دلیل صدمه به قرنیه یا اعصاب چشم باشد.

محققان بر این باورند که بازماندگان ابولا در معرض اختلالات خودایمنی قرار دارند. در اختلالات خود ایمنی، سیستم ایمنی بدن بیش از اندازه تحریک می شود و به بافت های سالم بدن حمله می کند.

سندرم پس از ابولا به یک معضل شناخته نشده تبدیل شده است و محققان در تلاشند که با شناخت علت عمده آن، شرایط مساعدی را برای درمان شدگان فراهم کنند.

به گزارش سازمان بهداشت جهان، تاکنون بیش از 22 هزار مورد تایید شده و مشکوک به این ویروس گزارش شده است و بیش از هشت هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ابولا در گینه، سیرالئون و لیبریا از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha