فوق تخصص غدد گفت: اگر آمار پیش دیابت را لحاظ کنیم با شیوع ۳۰ درصدی دیابت مواجه خواهیم بود یعنی از هر ۳ نفر در مناطق شهری یک نفر به دیابت یا پیش دیابت مبتلاست.

ابتلای سالانه ۵۰۰ هزار ایرانی به دیابت

سلامت نیوز: فوق تخصص غدد گفت: اگر آمار پیش دیابت را لحاظ کنیم با شیوع ۳۰ درصدی دیابت مواجه خواهیم بود یعنی از هر ۳ نفر در مناطق شهری یک نفر به دیابت یا پیش دیابت مبتلاست. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا استقامتی، گفت: طی سالیان گذشته در درمان دیابت به طور سنتی بسیار محدودیت داشتیم که به دنبال انجام مطالعات علمی و تخصصی روش جدیدی برای درمان این بیماری بر مبنای تأثیر مستقیم غذا بر دستگاه گوارش توسط دانشمندان ابداع شد.

وی افزود: درمان های دارویی دیابت که از قدیم رایج بوده در کنار کنترل قند خون و کمک به بهبود بیماری، عوارض خاص و ناخواسته‌ای را به همراه دارند اما درمان های جدید دیابت تحولی تازه در مدیریت این بیماری مزمن به وجود آورده است .

مشاور وزیر بهداشت در انجمن های علمی پزشکی تاکید کرد: بیماران دیابتی باید از مصرف خودسرانه هر دارویی خودداری کنند و باید دارو را با مشاوره و تجویز پزشک مصرف کنند و همچنین نباید خودسرانه درمان های خود را تغییر دهند.

از هر3 نفر در مناطق شهری یک نفر به دیابت یا پیش‌دیابت مبتلاست

فرزاد حدائق، فوق تخصص غدد از شوع 30 درصدی بیماری دیابت و پیش دیابت در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر شیوع بیماری دیابت در کشور حدود 8 درصد است که این آمار در مناطق شهری به 10 تا 15 درصد می‌رسد.

حدائق افزود: در صورتی که پیش دیابت را در آمار لحاظ کنیم با شیوعی بیش از 30 درصد مواجه خواهیم بود یعنی از هر سه نفر در مناطق شهری یک نفر به دیابت یا پیش دیابت مبتلا است.

این فوق تخصص غدد در خصوص بروز موارد جدید این بیماری در کشور گفت: میزان بروز موارد جدید بیماری دیابت در سال حدود یک درصد است به طوری که اگر 50 میلیون نفر آمار جمعیت شهری در کشور باشد سالانه حدود 500 هزار نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

وی کاهش انسولین و افزایش وزن را از مهمترین عوارض داروهای درمان دیابت دانست و گفت: بیماران دیابتی باید توجه کنند که هر چه دارو از کیفیت بالایی برخوردار باشد باز هم برای درمان بیماری خود باید نسبت به تغییر رفتار، سبک زندگی و تغذیه اقدام کرده و فشار خون و چربی خون خود را در کنار قند خون کاملاً تحت کنترل قرار دهند.

این فوق تخصص غدد خاطر نشان کرد: بیمار دیابتی که سیگار مصرف می کند نمی تواند انتظار درمان دیابت با مصرف دارو را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha