مسوولان آفریقای جنوبی نسبت به خطر شیوع وبا در این كشور هشدار دادند.

به گزارش سلادمت نیوز، یكی از دانشمندان مهم آفریقای جنوبی در این رابطه هشدار داد كه كنترل و مدیریت ضعیف و نامطلوب بهداشت و سلامت آب شرب در این كشور منجر به افزایش خطر شیوع وبا در این منطقه شده است.

آمارها نشان می‌دهد كه در شیوع اخیر این بیماری بیش از 300 نفر درآفریقای جنوبی جان خود را از دست داده‌اند علاوه بر این پنج نفر دیگر نیز كه اخیرا از زیمبابوه به آفریقای جنوبی آمده بودند به وبا مبتلا شده و تلف شدند.

آنتونی تورتون، دانشمندی كه اخیرا روی وضعیت وبا در آفریقای جنوبی تحقیقاتی انجام داده است تاكید كرد؛ اگر هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از شیوع این بیماری در آفریقای جنوبی از جمله بهبود آب شرب صورت نگیرد به زودی فاجعه جبران ناپذیری در این منطقه رخ خواهد داد و وبا قربانیان بیشماری خواهد گرفت و امكان انتقال بیماری به سایر كشورهای آفریقایی بویژه كشورهای همسایه وجود خواهد داشت.

وی اخیرا از یك نهاد دولتی تقاضا كرده كه گزارش وی را در مورد سلامت و بهداشت آبها در این كشور مورد بررسی و مطالعه قرار دهد.

اما پس از اینكه معلوم شد در مقاله تورتون هشدار داده شده كه آفریقای جنوبی با یك بحران مهم و جدی در بخش بهداشت آب مواجه است، این مقاله از سوی شورای تحقیقات علمی و صنعتی در هفته گذشته معلق ماند و مقامات این شورا مانع از ارائه مقاله شدند.

وی در گزارش خود تاكید كرده است كه سرمایه گذاری در زمینه كیفیت آب در آفریقای جنوبی از دهه 1980 تاكنون به شدت رو به كاهش گذاشته است.

بعلاوه چندین دهه معدن كاری برای كشف طلا و سایر مواد معدنی باعث شده كه ذخایر آب در این كشور به شدت به فلزات سنگین و سایر آلاینده‌ها آلوده شوند.

وبا یك بیماری ناشی از آب آلوده است كه بسرعت از راه ذخایر آبی كه آلوده هستند منتقل می‌شود و در صورتی كه به موقع درمان و رسیدگی لازم صورت نگیرد امكان پیشرفت بیماری و حتی مرگ بیمار نیز وجود دارد.

تابستان گذشته نیز شیوع مختصر وبا در برخی از كشورها از جمله كشورهای آسیایی گزارش شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha