کسانی که احساس شادی و رضایت بیشتری از زندگی خود داشتند، در سالهای بعدی زندگیشان کمتر به دیابت مبتلا شدند.

سلامت نیوز:کسانی که احساس شادی و رضایت بیشتری از زندگی خود داشتند، در سالهای بعدی زندگیشان کمتر به دیابت مبتلا شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت؛ دانشمندان و روانشناسان دریافتند که احساسات منفی می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد. احساسات منفی (مانند افسردگی، ترس، خشم و اضطراب) از طریق آزادسازی هورمون هایی همچون آدرنالین و کورتیزول منجر به پاسخ استرس در بدن می شوند که برای کوتاه مدت مفید است. اما دکتر استفان بیان می دارد که وجود این احساس های منفی در طولانی مدت مانند "ریختن اسید بر روی فلز" است و عواقب جدی در پی دارد.
 
علاوه بر این مطالعات نشان داده اند وجود احساسات منفی مداوم می تواند سبب افزایش کلسترول و بالا رفتن قند خون شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. هم چنین وجود این احساس ها می تواند سیستم ایمنی را تضعیف، افزایش خطر ابتلا به بیماری و کوتاه شدن طول عمر فرد را به دنبال داشته باشد.
مطالعات حاکی از آن است، ارتباطی بین وجود احساسات مثبت، احساس رضایت از زندگی و شادی با دیابت وجود دارد. دکتر جولیا بوهم ارتباط بین احساس رضایت از زندگی با ابتلا به دیابت را در سالهای بعدی زندگی افراد مورد مطالعه قرار داد و دریافت کسانی که احساس شادی و رضایت بیشتری از زندگی خود داشتند، در سالهای بعدی زندگیشان کمتر به دیابت مبتلا شدند.
 
اگرچه شادی به خودی خود سبب درمان بیماری ها نمی شود، اما پژوهش های زیادی تایید کردند که شادی، احساس مثبت و لذت بردن از زندگی سبب می شود تا افراد سالم تر بمانند و زندگی طولانی تری داشته باشند. پس تا می توانید لبخند بزنید. لبخند، احساس شادی را در شما تقویت می کند. افرادی که در طول مراحل سخت بیماری  لبخند می زنند دردهای کمتری را تجربه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha